Geplaatst: 4 juli 201213 j Een paar jaar geleden was ik in Frankrijk en zag ik op een camping (midden/noord frankrijk) meerdere catalpa's staan die prachtige bloemen hadden die heerlijk roken. Ik weet dus dat ze kunnen bloeien. Ik heb alleen nog nooit in Nederland een zo'n bloeiende catalpa gezien. We willen graag op onze nieuwe volkstuin ook wat boompjes planten, en nou dacht ik ook aan de catalpa vanwege de mooie lekker ruikende bloemen. Maar weet iemand of deze boompjes ooit in Nederland ook bloeien? te weinig zon hier? ik heb ze in elk geval nog nooit gespot in Nederland. Recentelijk gepromoveerd tot 'Moestuingeeltje' (na 5 jaar tuinieren)/i]
Geplaatst: 4 juli 201213 j Als je niet gaat voor zo'n bolcatalpa kun je zeker bloemen verwachten. Sterker nog, bijna alle Catalpa's bloeien elk jaar hier in Nederland. Is niet heel veel warmte voor nodig, maar helpt wel. Warmte in het voorjaar is een belangrijke trigger.
Geplaatst: 5 juli 201213 j Auteur Hoi Dennis, Bedankt voor je reactie, blijkbaar zie ik met name van die bolcatalpa's staan waardoor ik er te vroeg van uitging dat alle catalpa's vrijwel geen bloemen krijgen in nederland. Zo'n bolvorm hoef ik inderdaad ook niet. Recentelijk gepromoveerd tot 'Moestuingeeltje' (na 5 jaar tuinieren)/i]
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.