Geplaatst: 16 september16 Sep Die van mij groeiden niet meer. Ik had van 7 planten nu 3 van deze kleine.Hoe groot worden die van jullie?Vorig jaar lukte het mij helemaal niet.
Geplaatst: 16 september16 Sep Welke soort had je @Petrasmoestuin ? Mijn golden eggs worden niet groter dan jouw aubergines. Maar dat hoort zo. Of had je soorten die veel groter zouden moeten worden?
Geplaatst: 16 september16 Sep Auteur Patio Baby, Violetta en Gandia. De Golden Eggs is helemaal niet gelukt. Als ze nooit grotere worden dan deze, dan vind ik het jammer voor mijn werk en bak. Want je bent er toch zo'n 8 maanden mee bezig niet waar? Ik kreeg ze ook met moeite voorgezaaid. De Violetta en Gandia heb ik van Rookie als plant ontvangen. Er kwamen 2 van Patio Baby en 1 geloof ik van de Violetta af die er mooier uitzag. De smallere op het keukenblad.
Geplaatst: 16 september16 Sep Ik lees net dat de patio baby 5 tot 7 cm wordt, de vrucht. Dat komt denk ik wel overeen met de foto. Violetta , afhankelijk van de ondersoort, zo’n 20 cm. Dus die is wel klein. Maar je hebt ook weinig vruchten. Misschien zijn de omstandigheden van je tuin niet zo geschikt voor aubergines? Ik zou met zo weinig opbrengst over zo’n lange teeltijd voor een ander gewas gaan volgend seizoen.
Geplaatst: 16 september16 Sep Auteur Precies Dahli, zo denk ik er ook over. Gelukkig doen een heleboel wel goed. Wel jammer, want Aubergine eet ik ook graag, maar ja welke groente niet he? 😊En als het de Gandia was, ik weet het niet zeker, hoe groot zou die moeten zijn, want ze stonden bij elkaar en ik heb ze er gelijk eraf gehaald zonder te kijken welke plant het was, het begon te regenen.
Geplaatst: 16 september16 Sep Auteur Ik las ook ergens dat de Violetta 8 - 10 cm groot worden. Tja, ook niet groot dus. Niet erg, als ik maar 40 vruchten eraan krijg.😂De Gandia kan 15 - 20 cm lang wordt, dat gaat beter in de richting. Maar niet gelukt nu. 16 september16 Sep aangepast door Petrasmoestuin
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.