July 23, 201213 yr Ik heb net nieuwe aardbeiplantjes gekocht bij Erwin duivenoorden . Het gaat om het ras Maxim .Nu vraag ik me af wie ze ook in augustus plant ? Hoe ze die beschermen tegen de harde winter ? http://axelsmoestuin.weebly.com/
July 23, 201213 yr Ik zet gewoond de uitlopers elk jaar uit..ook laat in eht seizoen.Waar ik woon kan het toch -45 C worden en aardbeien overleven elk jaar...ook zonder stro en/of afdekken, dus zou ik als ik jou was over Nederlandse/Belgische winters niet teveel zorgen maken.
July 24, 201213 yr @ Astrid. Ik neem aan bij jou wel onder een dik pak sneeuw he ? ( = afdekken ) Ik zet uitlopers ja. Ook nwe planten hoor. Kunnen dan nog goed wortelen voor de winter.
July 24, 201213 yr Volle grond niet afdekken maar in een pot wel.Zo doe ik het. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
July 25, 201213 yr Augustus schijnt de beste maand te zijn voor het planten van aardbeien.Voor de kougevoeligheid zou ik me geen zorgen maken. met vriendelijke groet, Rubo