Geplaatst: 1 augustus1 Aug Ik niet, ik veeg de stekels er met de hand af, bij het wassen (heb altijd "kleine groene scherpe" augurken). Dan prikken ze niet meer.Je kunt eender welke azijn gebruiken, als 't maar zuur genoeg is.
Geplaatst: 1 augustus1 Aug En tot aan de rand vullen? Want ik las ergens tot 1 cm onder de rand.Met jam maken ontploffen mijn potjes altijd bij vol vullen, vandaar. @marcelru
Geplaatst: 1 augustus1 Aug Zo doe ik het (al een jaar of 25, precieze hoeveelheden kan ik niet geven, doe het een beetje op gevoel):Augurken na het wassen een nacht in water met een beetje zout (in de koelkast). De volgende dag: Verwarm de augurken in de azijn (met wat suiker erbij voor de smaak) tot ze beginnen te kleuren.(Weck) potten schoonmaken met hete soda; peper, piment, dille, mosterdzaad, plakje rauwe ui en een beetje aluin erin, dan alle augurken erin proppen, aanvullen met de hete azijn tot ze helemaal vol zijn, deksel met ring erop, clips erop zodat er nog net een beetje azijn uit komt, op z'n kop op het aanrecht tot ze afgekoeld zijn. Is de volgende dag, ik doe die augurken om een of andere reden altijd 's avonds.Schuurt en kan niet krassen; nog nooit een bedorven pot o.i.d. gehad.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.