Ga naar inhoud

Pepers in de grond planten? En welke soort is dit..?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ok,ja bij een tunnel wort/is het toch warmer en blijft deze ook beter hangen.Ik zal gewoon eens proberen als ik weet dat het nog niet te laat is.

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:

Mischien wil je vader wel een goedkoop plastic hoog kasje voor je betalen, als je voor hem toch de madame jaenette kweekt.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Nu je dat zegt denk ik ergens aan.We ging een constructie maken van 4 palen en dan latten en dan bovenaan de plastic maar ik kan toch eigenlijk ook dan aan 3 zijkanten ook plastic doen en 1 kant openlaten.Dit is toch genoeg voor verluchting enzo.

Ik heb denk ik de peper van de kebab gevonden namelijk de hari Mirch

Geplaatst:

Ah ik snap de overkapping je wilde alleen boven aan plastic, denk niet dat dat zin heeft.

Dan is je plan van nu handiger je kan met een nietpistool eenvoudig lang de latten je plastic vast zetten, een kant helemaal open is wel erg veel verluchting dat werkt ook niet, je kan dan voor die kant beter een losse flap plastic doen dat je vast legt met een dikke steen.

Geplaatst:

Je we hebben geen nietpistool zo alleen maar met kabel en we hebben geen stroom daar dus gaan dan aan beide kanten latten doen.En mijn vader zei dat dat geen goed plan was om dat ook aan de zijkanten te doen omdat het dan te warm wordt en je dan niet goed kan verluchten.Is dit ook waar?

Geplaatst:

Gedeelteijk, klein beetje heeft je vader gelijk op echte zomerdagen staat mijn kas ook open, maar s'nachts en op koudere dagen moet de kas dicht wil

je bereiken dat de temp hoger ligt dan gewoon buiten.

Met 1 kant geen plastic is de temp net zo laag als buiten en heeft het hele ding volgens mij amper of geen effect,

Voor ventilatie kun je bv ergens een strookje horregaas in het plastic lijmen.

Geplaatst:

Zou ik dan ook niet horregaas kunnen gebruiken?Of anders aan 2 kanten gedeeltelijk dicht en dan `s avond laten tochten?

Geplaatst:

Nee klein beetje horregaas anders heb je teveel warmte verlies, en ook niet sávonds laten tochten het is de bedoeling dat je op tijd de kas dichtdoet

dat hij lekker de warmte vasthoud voor de nacht, het hele punt is natuurlijk om de temp te verhogen en zo beter meer resultaat te krijgen.

Geplaatst:

Ja dat is ook waar, de temperatuur mag niet te hoog oplopen voor de vruchtzetting en het vocht moet weg kunnen. Je moet dus zorgen dat je hem overdag open kunt doen en dat je het plastic de koudere nachten dicht kunt doen.

Nog even terugkomen op je vraag over of het te laat is? Ik denk dat je nog wel een kans hebt dat er nog rijpe pepers aan komen, zeker als het een goede en lange zomer wordt. Gewoon proberen, je verliest er niks mee als het mislukt toch?

Zoals eerder in dit topic vermeld doen ze het ook in de volle grond.

Edit: jullie typen te snel...

Geplaatst:

Ok,bedankt voor de hulp en het snelle reageren.Heb toch nog een hor thuis liggen.Mooi groen.

Als ik foto`s zie hebben sommige pepers wel heel mooie bloemen.

En blijf maar zoeken naar die pepers van de döner kebab.

Geplaatst:

Hee aardbeijim, is die peper van de döner zo'n grote vrij zoete lichtgroene? Ik heb laatst zoiets bij het tuincentrum gekocht, het ras is Lombardo. het is eigenlijk meer een soort paprika. Heb een foto van het zakje op mijn website: https://sites.google.com/site/mecuginting/onze-achtermoestuin/paprika Heb deze gekocht omdat hij zo op de pepers lijkt die we bij de Italiaan op onze broodjes krijgen.

Reveries of a Craftsy Garden Reader: http://craftsygardenreader.blogspot.com/

Geplaatst:

Vandaag verse pepers in de aziatische supermarkt gehaalt.Mag je deze zaden ook meteen in de grond zaaien of beter laten drogen en volgend jaar pas gebruiken?

Geplaatst:

Even goed spoelen met water in een zeefje, daarna goed laten drogen en dan kan je ze gewoon gebruiken.

Geplaatst:

Ok,ja heb alleen geen klein zeefje.Leuk dat ik ze dan al meteen kan zaaien.Hoelang zijn deze nog goed kiemkrachtig?

Geplaatst:

Ok,dan zal ik er toch maar een aantal apart houden ook om te ruilen ofzo.

Ik mag toch ook wel tamelijk zeker zijn he dat er ook de madame jeanette(surinaamse peper)uitkomt of zou ik veel kans hebben dat die gekruist is en er niet op lijken?

Geplaatst:

Ja das beetje moeilijk als je geen officieel zaad koopt heb je geen garantie, het kan gekruist zijn maar ik denk dat de kans klein is zal best een veld of kas vol met madame jeanette planten zijn waar je peper uitkomt en daardoor hoogst waarschijnlijk raszuiver.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...