Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

goedendag. vandaag heb ik op mijn tomaat die binnenshuis opgekweekt wordt deze aandoening op het blad aangetroffen.

kleine gele stippen, die ook aan de onderkant van het blad te zien zijn

blad-met-stip-125541350818171.jpg

en ook dit blad ,steeds aan de zelfde plant terwijl er 7 andere planten naast staan die dit niet hebben,

tomaatblad--213501350818257.jpg

is dit de gevreesde tomaten/aardappelziekte?

de tomaat is een vlees tomaat, waarvoor de zaden uit een gekochte tomaat gehaald zijn.

plant is nu 1.40 hoog, heef t2 bloemtrossen

water komt nooit in aanraking met t blad.

wekelijks wordt er bemest met tomatenmest of wormenthee.

wat doe ik fout.

Geplaatst:

bedankt jorg , en dennis voor de moeite het te vertalen,ik ben blij dat het geen ziekte is maar hoe kan ik er iets aan doen. nee, er brand geen verwarming in de kamer, de temperatuur is in de kamer ongeveer 20 graden maar,,,, ik heb even aan het raam gevoeld en die straalt inderdaad wel kou af.

als ik folie tussen de plant en t raam zet wordt de lichtsterkte weer minder, wat ook weer niet zo goed is,

verder van het raam zetten,de vensterbank is daar niet breed genoeg voor. op een tafel verder de kamer in,krijgen ze zeker geen licht genoeg.

dus,zal ik maar proberen de bladeren niet strak tegen het raam te laten komen.knip daar de te grote delen af.

zou het jammer vinden als mijn kerst tomaten programma daardoor zou mislukken

groet Wilma

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...