Posted November 27, 201212 yr Ik ben bezig met mijn teelplan voor volgend jaar. Deze is bijna af, echter ben ik benieuwd wanneer ik de volgende kruiden kan planten. ( ik kook ze kant en klaar in de supermarkt) -Peterselie-Bieslook-Basilicum -Rozemarijn
November 27, 201212 yr De plantjes uit de supermarkt zou ik niet meteen buiten zetten. Eerst scheuren, in grotere potten, en dan heel langzaam afharden. Ze zijn namelijk niets gewend.Basilicum is sowieso een plant die alleen in de zomer buiten kan, de rest kan wel het hele jaar buiten. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
November 27, 201212 yr Author dankjewel Jorieke, Ik ga ze inderdaad wel afharden en wil ze uiteindelijk in mijn mm planten. Wat bedoel je precies met scheuren?
November 27, 201212 yr Je scheurt/steekt het kluitje met wortels voorzichtig doormidden, zodat je 2 (of meer) pollen hebt met wortels en groen. Die plant je dan in aparte potten, en dan vermeerder je ze dus, en geef je ze ruimte voor meer wortelgroei. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
November 27, 201212 yr Author Oké super! Klinkt logisch. Dan ga ik het zo doen. Eerst maar ff wachten op maart