Ketsum Geplaatst: 29 januari 2013 Geplaatst: 29 januari 2013 Hoi allemaal, Mijn eerste opzet voor de indeling/planning van mijn Makkelijke Moestuin Vakken zijn 60cm x 60cm groot. 2 ronde stenen om op te kunnen staan. A/D --> Twee rijen met prei. Daar tussenin radijsjes G/J --> Twee rijen lente uitje met daar tussenin een rij gewone uien. B/C --> Bietjes E --> Peultjes H --> spinazie K --> Broccoli F/ I --> Wortels L --> Waterkers M --> Diverse kruiden (Rozemarijn, Tijm, Basilicum, Peterselie) Verder ben ik van plan 4 dakgoten te gaan gebruiken om in te planten. (zie http://www.welke.nl/lookbook/Zora/Tuin/Mara/Sla-kweken-in-dakgootjes-langs-de-schuur) Deze zullen per stuk ongeveer 2 meter lang worden. Ik wil de bovenste te gebruiken voor aardbeien, de tweede voor rucola, de derde voor pepers en de onderste voor pluksla. Ik moet nog even uitzoeken hoever alles van elkaar af moet staan. Als mensen tips of opmerkingen hebben hoor ik het graag. Het is n.l. mijn eerste keer dat ik met een moestijn iets ga doen. Alvast bedankt voor de tips/opmerkingen. Marcel Quote
greetje Geplaatst: 29 januari 2013 Geplaatst: 29 januari 2013 wortels kun je beter samen met uien doen...ivm wortelvlieg Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
nanda Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Hoi Marcel, De waterkers kun je wellicht beter in een aparte pot zetten. Die heeft nl veel meer water nodig dan de andere soorten. Ik ga hem dit jaar voor het eerst zaaien dus heb geen ervaring maar ik heb op de site Diana's mooie moestuin opgezocht. Misschien moet je daar even nalezen. Groetjes nanda Quote
spirrie Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Na de oogst van bietjes, peultjes, spinazie, wortels en waterkers zou je nog een tweede teelt kunnen doen. Heb je daar ook plannen voor gemaakt? Quote
Ketsum Geplaatst: 30 januari 2013 Auteur Geplaatst: 30 januari 2013 Nog niet over nagedacht. Zal eens gaan uitzoeken welke groenten dit zouden kunnen zijn. Alle tips zijn welkom. Marcel Quote
spirrie Geplaatst: 2 februari 2013 Geplaatst: 2 februari 2013 Zelf heb ik als tweede teelt nog andijvie, groenlof, spinazie, sla. Maar er zal nog meer zijn wat nog wel kan. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.