Ga naar inhoud

Nu (eind januari) nog veldsla zaaien?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb het idee opgepakt om nu nog veldsla te gaan zaaien in de volle grond (zonder koude bak). Is dit aan te raden, of ben ik al te laat en is het gevaar op doorschieten te groot?

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Geplaatst:

persoonlijk zou ik het gewoon nog proberen. Afdekken met plastic of vliesdoek. In principe zou je het nog tot eind feb onder glas kunnen zaaien. Dus de volle grond is een gok maar wie weet lukt het. En anders ben je hooguit wat zaden kwijt. Overigens zou ik inderdaad de vroege sla soorten zowiezo proberen

Geplaatst:

Heb de gok genomen en heb 4 potjes met potgrond gevult en er veldsla in gezaaid. Hoop dat het lukt! Mijn andere soorten zijn nog niet te zaaien buiten, rucola en klein duimpje. Hiervoor moet ik toch echt nog wachten tot maart.

Geplaatst:

Yes, het is een wintergroente die je eigenlijk in het najaar zaait. Hij kiemt niet of nauwelijks binnen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...