ruben83 Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Beste mensen wie heeft wat ervaring met frambozen? Ik heb sinds dit jaar een ander ras en nu lees ik dat herfst frambozen een andere soort zijn. Het is de Zeva die ik dit jaar geplant heb. Iemand met ervaring met dit ras? Of die goed het verschil tussen herfst en zomer frambozen goed kent? Heb al gelezen dat ze dragen op eenjarige takken, maar dat na snoeien van de dragende knoppen, de onderste knopen als tweejarige ook bloeien? Klopt dit? Alvast bedankt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Zefa = Zefa herbstente neem ik aan? Dat is een herfstframboos ja. Herfstframbozen geven vrucht op één-jarige takken, zomerframbozen op twee-jarige takken. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Een herfstframboos kan ook ( door niet te snoeien ) gezien worden als doordrager. Hij zal óók in juni vrucht geven op de eenjarige takken van het vorige seizoen ( door daar ook vruchtscheuten op te geven ) en dan in de herfst nogmaals op de dat jaar gevormde nieuwe scheuten. Dan geeft ie wel minder vrucht per keer, maar wel gespreid ( 2x ) Zefa ken ik ja. Hoewel alle frambozen niet ver uiteen liggen kwa smaak, is deze niet echt byzonder lekkerder dan anderen , eerder iets minder. Maar goed, dat is ook wel heel persoonlijk en van vele factoren afhankelijk ( vooral ook zon ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruben83 Posted April 27, 2013 Author Share Posted April 27, 2013 Ja ik ik heb besteld op tuinflora en dat was de enige soort. Ben niet echt een kenner qua rassen. Had op fruitbomen.net willen bestellen maar de verzendvoorwaarden waren zeer nadelig voor mij. Voor een grotere bestelling is dit nog oké maar voor één plantje van enkele euro's ging dit echt niet 20 euro verzendingskosten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruben83 Posted April 28, 2013 Author Share Posted April 28, 2013 stond dus echt wel zeva op de site http://www.tuinflora.com/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=27&lang=nl&page=shop.product_details&product_id=1869878#.UX0E7LWpqP8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts