Sijo Geplaatst: 4 mei 2013 Share Geplaatst: 4 mei 2013 Hoi, sinds kort heb ik een MM (makkelijke moestuin) bak. Nu vindt ik het wat jammer om allemaal zakjes te kopen terwijl ik er maar 1 a 16 per vakje nodig heb. Wie herkent dit, heeft wat over of wil samen wat aanschaffen oid? Ik heb al wel wat- kan dus ook ruilen - maar dat zijn er maar enkele losse zaadjes dus..mijn voorkeur gaat uit naar goede biologische zaden: PeterselieBieslookTijmLathyrusMiniviooltjesen wat iemand misschien nog voor goede ideeën heeft?? Alvast bedankt,Sijo Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
weknow Geplaatst: 4 mei 2013 Share Geplaatst: 4 mei 2013 Misschien dat iemand wel wat zaadjes overheeft....maar... Omdat je van de kruiden maar 1 of 2 plantjes nodig hebt/kunt plaatsen zou je kunnen overwegen om plantjes te kopen. Voor het zaaien (en misschien zelfs kopen?) van kleine viooltjes ben je ook al te laat. Dat wordt zaaien in juli/augustus voor bloei in volgend seizoen. Er zijn verder nog vele dingen die je kunt verbouwen in je kleine moestuin. Ik denk dan bijvoorbeeld aan romeinse sla, rucola, meiraapjes, bietjes, stamboontjes, een paprikaplantje of struiktomaatjes...en nog heel veel meer. Google eens naar een MM site voor ideeen.... Veel succes! Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 5 mei 2013 Share Geplaatst: 5 mei 2013 Voor kleinere hoeveelheden: http://www.hobbyzaden.nl/, http://www.mooiemoestuin.nlm hebben beide kleine hoeveelheden Bijvoorbeeld 50 bieslook zaden, 25 cent Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 6 mei 2013 Share Geplaatst: 6 mei 2013 Ik heb nog wel zaden van de viola tricolor(kleine drie kleurige viool) voor je zijn echter niet bio, als je hier weer zaden van oogst heb je 100 % bio.Geef maar een pb met je adres als je wat zaden wil hebben. Het is een vaste viool (o.a. eetbare bloemen) en winterhard tot iets van - 30. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.