MartinH Geplaatst: 10 juni 2013 Geplaatst: 10 juni 2013 Mijn Ostara aardbeien staan nu in volle bloei en er zitten ook al groene aardbeitjes aan.Nu beginnen de planten echter ook uitlopers te maken.Aan de ene kant wil ik veel aardbeien oogsten en aan de andere kant wil ik die uitlopers gebruiken om plantjes voor volgend jaar te krijgen.Wat is wijsheid??? De uitlopers er af knippen zodra de energie naar de vruchten gaan of kan het geen kwaad om die uitlopers te laten zitten en er plantjes van "te maken" ? Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
Nancy Geplaatst: 10 juni 2013 Geplaatst: 10 juni 2013 Hier hetzelfde, ik heb ze gisteren allemaal eraf geknipt.En ik denk dat als de aardbeien straks eraf zijn dat ze wel weer nieuwe scheuten gaan maken. Quote Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.
MartinH Geplaatst: 10 juni 2013 Auteur Geplaatst: 10 juni 2013 Dat klinkt eigenlijk wel logisch, en het gaat toch vooral om de lekkere aarbeien Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
Bit Geplaatst: 10 juni 2013 Geplaatst: 10 juni 2013 Jawel. Die maken straks ook nog zat uitlopers. Beter nu de energie in de eerste oogst. Al zijn Ostara's natuurlijk doordragers, straks moet je dan een keer kiezen wat je wil: meer aardbeien, of wat meer uitlopers. Overigens zijn hier reeds een aantal topics over. ( zie zoekfunctie ; daar geven meer mensen hun gedachten/ervaringen ) Quote
Stan Geplaatst: 10 juni 2013 Geplaatst: 10 juni 2013 @MartinH zoals Bit aangeeft zoek voor al binnen het forum. Maar ik ga je nu wel even iets meegeven. Of je voor aardbeien of stekjes moet gaan hangt ook af van hoe oud je planten zijn. Als je ze dit jaar hebt gekocht kunnen je planten al b.v. 2 jaar oud zijn en is het tijd om eerst voor stek te gaan. Zodat je volgend jaar dan zeker al flinke planten hebt. Zijn het je eigen stekjes van een jaar tot anderhalf jaar dan gaan de aardbeien voor. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.