Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Sperciebonen plantjes opgevroten door wat?

Featured Replies

Geplaatst:

Mijn vraag zegt het al; mijn man is telkens weer verbaasd dat zijn sperciebonenplantjes worden opgepeuzeld, maar hij kan niet ontdekken wat of wie dat doet. Hij dacht aan slakken, maar kan er geen ontdekken. Of zijn ze na dat feest ergens anders aan het 'uitbuiken'

Wie helpt ons toch bonen uit eigen tuin te eten?

Geplaatst:

zie ook hier: gaten-in-bladeren-stambonen-t9890.html

Slakken lopen weer naar een plek waar ze kunnen uitbuiken ja. Ze blijven niet naast de plant zitten voor een volgende eetpartij.

Zie ook verder alle topics over slakken. Ontdek je vraat, dan maatregelen nemen, niet wachten tot ze alles op hebben. Maatregelen kunnen erg divers zijn; zie die topics dus, het helpt wel echt, je moet alleen nét even slimmer zijn dan die slak ( no offence )

Geplaatst:

Ik heb hier in de komkommerplantjes en bonen die buiten staan ook een beestje zitten. Ik kan er ook geen vinden. Zie geen sporen van een slak oid alleen vreetgaatjes, dus denk een rupsje of een kever, Johanneskever. Laatstgenoemde trof ik laatst eentje aan op de aardbeien, die heeft het niet overleefd. Af en toe zie ik larfjes van deze kever in de grond

Wel grappig om te lezen "opgevroten". Echt dialect of niet? Ik lees het hier wel vaker en dacht in het begin nog dat het een tikfout was haha

Geplaatst:
  • Auteur

Bit: Ik ben niet zo gauw beledigd. Maar wij zien geen vraatsporen, dat is zo vreemd.

Berry: gewoon ander woord voor opgepeuzeld. Geen dialect naar ik weet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.