sparrow Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 Hallo tuinvrienden,Bij mijn buurman zie ik een heel vreemd verschijnsel. Uit zijn (plant)uien komen vaak twee of drie uien uit. Ik mag aannemen dat hij er steeds één geplant heeft.Weet iemand hoe dit kan?Grtz,Eric Quote
Frans Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 Ik vermoed dat de plantuitjes waaruit de dubbele uien voort komen net zoals dat bij sjalotten al standaard het geval is inwendig uit meerdere clusters bestaan hebben (in dit geval dan twee of drie). Nu valt dat niet meer na te gaan maar misschien komt dit verschijnsel wel vaker voor bij een bepaald ras . Het zou te controleren zijn door volgend jaar eens een aantal plantuitjes horizontaal door te snijden. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
sparrow Geplaatst: 13 juli 2013 Auteur Geplaatst: 13 juli 2013 Hi Frans,Bedankt voor je duidelijke en geloofwaardige reactie>Zijn de "kindertjes" van die plant niet hetzelfde? Dan zou je die toch door kunnen snijden.Grtz,Eric Quote
Frans Geplaatst: 13 juli 2013 Geplaatst: 13 juli 2013 Lijkt me ook sparrow al zijn de 'kindertjes' eigenlijk niet de uitgegroeide plantuitjes die dit jaar in de grond gestopt zijn maar de uien die volgend jaar uit het zaad van deze uien zouden ontstaan . Het kan best dat de dit jaar volgroeide uien inwendig ook weer uit meerdere clusters bestaan zoals dat bij een sjalot het geval is en dan moet je dat dan bij doorsnijden kunnen zien. Interessant onderwerp ! Weet je overigens welk ras plantuitjes jouw buurman dit jaar geplant heeft? Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.