Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vanaf wanneer weer grasmaaien?


harmony

Aanbevolen berichten

In maart kun je er, mits het gras droog is en de grond niet zompig! (je gaat er per slot van rekening op lopen tijdens het maaien), al aan beginnen. Persoonlijk zou ik wachten tot de vorst een beetje uit de lucht is, dus ergens halverwege maart. Ze geven nog vriesdagen en winterse neerslag op hé?

 

Verder zijn dit soort antwoorden goed te vinden met de zoekmachine, danwel hier - danwel via Google

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen middag lijkt me een geschikt moment om gras te maaien als het gras hoog staat. Lekker weertje. Gewoon even checken of het droog genoeg is.

 

Ik heb begin november nog eens het blad van het gras gemaaid dus hier staat het nog niet zo hoog.

 

Misschien mogen de cavia's morgen al vast een beetje maaien buiten...

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gras is verschillend kwa hoogte omdat een grasmat meestal bestaat uit vijf soorten. Engels raij gras zit in de meeste wel.

Het ene groeit dus al vroeger dan het andere. Bij vijf graden groeit gras.

 

Ik zou het eerst een keer maaien en dan verticuteren een bij zaaien waar nodig. En eventueel bemesten natuurlijk

 

Als je dit nu doet heb je over een maand een keurig biljartlaken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me een goed plan, eens kijken of de zitmaaier morgen wil starten.

Verticuteren doe ik niet aan, althans niet bij het grootste gedeelte. Daar komen zo veel kruiwagens rotzooi vanaf, wil je niet weten, alleen de 500m vlakbij huis verticuteer ik.

Ph waarde laten meten, die is prima. Dus eerst maaien, er moet sowieso bijgezaaid worden, de mollen hebben behoorlijk huisgehouden, dus dat zijn mooie zwarte plekken geworden. En dan bemesten, een keertje voor een sappig regenbuitje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar bemesten jullie het gras mee ,bij mij lopen er dieren op dus denk dat er genoeg mest ligt.

En kun je deze maand al zaaien?? ze zeiden mij dat het pas half april kon.

Zou mooi zijn als het nu al kan dan is me wei sneller mooi (hoop ik)

De herinneringen die je later wil hebben,

moet je nu maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar duizend meter gras, ik bemest het nooit, maaien doe ik als er een droge periode is en het staat hoog, ongeacht welk seizoen het is.

 

Zaaien doe ik ook af en toe als er kale plekken zijn en dit doe ik liefst VOOR/TIJDENS een regenperiode, ook ongeacht het seizoen.. Volgens mij kijkt het niet zo nauw allemaal. Loop er niet over als je gezaaid hebt! Bij ons gaat het altijd goed, zaaien in lente, zomer, en herfst heeft altijd goed resultaat gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...