Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Peper, wanneer plukken? En dan?


rrregina

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben maar hoop het wel. Heb een vraag die ik nergens kan vinden! Ik heb zaadjes van mijn eigen spaanse peper gekweekt en gewoon in mijn vensterbank staan. Nu is mijn plant al erg mooi en groot geworden. Er hangt 1 grote peper aan en er komen nog zo'n 20 door ( erg klein nog ). Die grote peper is nog groen, mijn vraag is : Wanneer moet ik die peper eraf halen? En hoe dan verder? Ik hoop op een antwoord. Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de andere pepertjes gelegenheid te bieden tot verder groeien raad ik je aan deze grote spaane peper eraf te halen in de vensterbank leggen mogelijk wordt hij door de zon vanzelf rood je kunt deze ook groen gebruiken doe ik zelf ook rode en groene door elkaar om sambal te maken.

Ik huur kavels bij Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal

( www.hetboeskoolhofke.nl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk heb ik antwoord om mijn vraag! Was moeilijk te vinden op internet. Ook even complimenten over deze site, ziet er netjes uit met veel info. Ik ga zeker wat met jullie tips doen. Ga mijn peper dan nu eindelijk er af halen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mis ik iets? De kleine pepertjes groeien toch nog gewoon? Waarom zou je de grotere peper dan niet laten rijpen aan de plant? Als de groene peper nog niet ver genoeg is rijpt deze in de vensterbank ook niet verder af.

 

Ik zou hem lekker laten hangen, plant kan prima meerdere pepers aan hoor. Ik heb momenteel een plant staan met pepers waar er meer dan 40 inhangen, ze worden vanzelf rood. De kleine pepertjes groeien er echt niet harder door.

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HIer ook twee pepers in de vensterbank staan. Net als je denkt blij te zijn met het formaat dat je pepertjes hebben, worden ze nog groter . Lekker laten hangen dus. Het rood worden van de pepertjes duurt wel heel lang, een paar weken gaan er zo overheen. Maar het is het wachten waard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd, en als ze bijna rijp zijn rijpen ze in de vensterbank wel verder. Maar als ze nog een paar weken moeten doen ze dat dus niet. Dan zijn ze al gedroogd voor ze rood zijn en dat is jammer. Je kan niet in het voren voorzien in welk stadia ze zijn.

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...