rrregina Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Hallo, Ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben maar hoop het wel. Heb een vraag die ik nergens kan vinden! Ik heb zaadjes van mijn eigen spaanse peper gekweekt en gewoon in mijn vensterbank staan. Nu is mijn plant al erg mooi en groot geworden. Er hangt 1 grote peper aan en er komen nog zo'n 20 door ( erg klein nog ). Die grote peper is nog groen, mijn vraag is : Wanneer moet ik die peper eraf halen? En hoe dan verder? Ik hoop op een antwoord. Alvast bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Welkom Een groene peper is een onrijpe peper. Je kan wachten tot hij kleurt en dan oogsten.Onrijpe pepers kan je ook oogsten en gebruiken ntuurlijk. De plant kan dan energie stoppen in de nieuwe pepertjes-in-de-maak. Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
lombok Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Om de andere pepertjes gelegenheid te bieden tot verder groeien raad ik je aan deze grote spaane peper eraf te halen in de vensterbank leggen mogelijk wordt hij door de zon vanzelf rood je kunt deze ook groen gebruiken doe ik zelf ook rode en groene door elkaar om sambal te maken. Quote Ik huur kavels bij Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal( www.hetboeskoolhofke.nl) Link to comment Share on other sites More sharing options...
rrregina Posted June 14, 2012 Author Share Posted June 14, 2012 Eindelijk heb ik antwoord om mijn vraag! Was moeilijk te vinden op internet. Ook even complimenten over deze site, ziet er netjes uit met veel info. Ik ga zeker wat met jullie tips doen. Ga mijn peper dan nu eindelijk er af halen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manolito Posted June 14, 2012 Share Posted June 14, 2012 Mis ik iets? De kleine pepertjes groeien toch nog gewoon? Waarom zou je de grotere peper dan niet laten rijpen aan de plant? Als de groene peper nog niet ver genoeg is rijpt deze in de vensterbank ook niet verder af. Ik zou hem lekker laten hangen, plant kan prima meerdere pepers aan hoor. Ik heb momenteel een plant staan met pepers waar er meer dan 40 inhangen, ze worden vanzelf rood. De kleine pepertjes groeien er echt niet harder door. Quote Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liesje Posted June 14, 2012 Share Posted June 14, 2012 HIer ook twee pepers in de vensterbank staan. Net als je denkt blij te zijn met het formaat dat je pepertjes hebben, worden ze nog groter . Lekker laten hangen dus. Het rood worden van de pepertjes duurt wel heel lang, een paar weken gaan er zo overheen. Maar het is het wachten waard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manolito Posted June 14, 2012 Share Posted June 14, 2012 Ja idd, en als ze bijna rijp zijn rijpen ze in de vensterbank wel verder. Maar als ze nog een paar weken moeten doen ze dat dus niet. Dan zijn ze al gedroogd voor ze rood zijn en dat is jammer. Je kan niet in het voren voorzien in welk stadia ze zijn. Quote Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Montventoux Posted October 1, 2021 Share Posted October 1, 2021 Mijn pepers hebben geen smaak. Ik heb van een pittig pepertje zaadjes gepakt. Er hangen heel veel pepers aan t struikje. Prachtig. Onlangs n groene in t eten gedaan. Geen smaak. Hoe kan dat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AshaiRey Posted October 1, 2021 Share Posted October 1, 2021 Eerst wachten met plukken tot hij geheel rood is gekleurd misschien? Quote Groetjes,Bram Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts