Ga naar inhoud

Clips om insectengaas of plastic vast te zetten

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Misschien een handige tip voor mensen die insectengaas, vliesdoek, netten en plastic spannen over een constructie.

Dit kan je heel goed vastzetten met eigen gemaakte clipjes van restjes buis.

Je zaagt de clip op maat en zaagt er vervolgens een reepje uit. De clips klik je op de buisconstructie waar je het insectengaas of plastic over wilt spannen. Het idee komt niet van mijzelf maar van een forum (van het lid: sky).

Ik heb er vandaag een 10-tal bijgemaakt.

24mrxcp49501371229804.jpg

Ik heb de clips vorig jaar voor het eerst gebruikt om anti insectengaas voor de kolen vast te zetten. Ik gebruik hiervoor gele elektriciteitsbuizen die ik als bogen neerzet. Sommige mensen maken een constructie van die buizen met verloopstukjes. Dat is nog mooier. De clips werken erg goed en het staat 100x netter dan wasknijpers en halve stoeptegels.

Geplaatst:

Super idee! Vooral bij mijn aardbeien, , lijkt mij namelijk dat je die "clips" wel omhoog kunt schuiven over de buis heen(met het net er nog tussen) als je wilt oogsten, of gaat dat niet ?

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Ja dat moet lukken. En ook het losmaken gaat makkelijk, zeker in vergelijking met stenen. De clipjes schieten ook niet los met windvlagen of door veroudering zoals wasknijpers.

Met netten zou ik trouwens wel iets langere clips maken, zodat het net niet aan 1 'draadje' vast zit.

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Geplaatst:

hallo Jorg, ik vind het een geweldig idee van jou, was er zelf al heellang met bezig van alles geprobeerd van wasknijper toot klinkers, heb vandaag een stuk of 20 gemaakt en ik vind het prima m.v.g. gerhard

breur van Hendrik Jan

• 1 maand later ...
  • 1 year later...
Geplaatst:

super idee man na zoiets was ik opzoek hiermee als dan een goede constructie maakt kun je eventueel zelf goedkoop een kleine foliekas van maken ja dat ga ik me even uitwerken thnx voor het goede idee

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...