Jump to content

Clips om insectengaas of plastic vast te zetten

Jorg

Recommended Posts

Misschien een handige tip voor mensen die insectengaas, vliesdoek, netten en plastic spannen over een constructie.

Dit kan je heel goed vastzetten met eigen gemaakte clipjes van restjes buis.

Je zaagt de clip op maat en zaagt er vervolgens een reepje uit. De clips klik je op de buisconstructie waar je het insectengaas of plastic over wilt spannen. Het idee komt niet van mijzelf maar van een forum (van het lid: sky).

Ik heb er vandaag een 10-tal bijgemaakt.

24mrxcp49501371229804.jpg

Ik heb de clips vorig jaar voor het eerst gebruikt om anti insectengaas voor de kolen vast te zetten. Ik gebruik hiervoor gele elektriciteitsbuizen die ik als bogen neerzet. Sommige mensen maken een constructie van die buizen met verloopstukjes. Dat is nog mooier. De clips werken erg goed en het staat 100x netter dan wasknijpers en halve stoeptegels.

Super idee! Vooral bij mijn aardbeien, , lijkt mij namelijk dat je die "clips" wel omhoog kunt schuiven over de buis heen(met het net er nog tussen) als je wilt oogsten, of gaat dat niet ?

Even a broken clock is right twice a day

Ja dat moet lukken. En ook het losmaken gaat makkelijk, zeker in vergelijking met stenen. De clipjes schieten ook niet los met windvlagen of door veroudering zoals wasknijpers.

Met netten zou ik trouwens wel iets langere clips maken, zodat het net niet aan 1 'draadje' vast zit.

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...