Jorg Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Misschien een handige tip voor mensen die insectengaas, vliesdoek, netten en plastic spannen over een constructie. Dit kan je heel goed vastzetten met eigen gemaakte clipjes van restjes buis. Je zaagt de clip op maat en zaagt er vervolgens een reepje uit. De clips klik je op de buisconstructie waar je het insectengaas of plastic over wilt spannen. Het idee komt niet van mijzelf maar van een forum (van het lid: sky). Ik heb er vandaag een 10-tal bijgemaakt. Ik heb de clips vorig jaar voor het eerst gebruikt om anti insectengaas voor de kolen vast te zetten. Ik gebruik hiervoor gele elektriciteitsbuizen die ik als bogen neerzet. Sommige mensen maken een constructie van die buizen met verloopstukjes. Dat is nog mooier. De clips werken erg goed en het staat 100x netter dan wasknijpers en halve stoeptegels. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Super idee! Vooral bij mijn aardbeien, , lijkt mij namelijk dat je die "clips" wel omhoog kunt schuiven over de buis heen(met het net er nog tussen) als je wilt oogsten, of gaat dat niet ? Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted January 9, 2011 Author Share Posted January 9, 2011 Ja dat moet lukken. En ook het losmaken gaat makkelijk, zeker in vergelijking met stenen. De clipjes schieten ook niet los met windvlagen of door veroudering zoals wasknijpers. Met netten zou ik trouwens wel iets langere clips maken, zodat het net niet aan 1 'draadje' vast zit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Handig! deze tip ga ik zeker gebruiken... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 inderdaad een mooie handige tip, die vraagt om uit te proberen ! Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
drahreg 48 Posted February 10, 2011 Share Posted February 10, 2011 hallo Jorg, ik vind het een geweldig idee van jou, was er zelf al heellang met bezig van alles geprobeerd van wasknijper toot klinkers, heb vandaag een stuk of 20 gemaakt en ik vind het prima m.v.g. gerhard Quote breur van Hendrik Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
jong2302 Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 super goed idee, ga morgen hoop ik een stelletje maken, dan liggen ze klaar als ik ze nodig heb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RickT Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Handige tip, dank je wel. Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Bedankt!! Is een goeie en goedkope tip. Ik had gisteren het idee van Juna gekocht: spijkerclips... ze zijn nog niet open, misschien breng ik ze zelfs nog terug als jouw idee niet al te veel tijd kost om uit te voeren.... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pascale Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 Wat een geweldig idee, erg bedankt! Ik heb van die groene clips voor tuingaas bij Action, maar dit is nog veel beter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seedinglove Posted April 16, 2012 Share Posted April 16, 2012 super idee man na zoiets was ik opzoek hiermee als dan een goede constructie maakt kun je eventueel zelf goedkoop een kleine foliekas van maken ja dat ga ik me even uitwerken thnx voor het goede idee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted April 16, 2012 Share Posted April 16, 2012 Wat een geweldig idee, erg bedankt! Ik heb van die groene clips voor tuingaas bij Action, maar dit is nog veel beter. foto?? Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
sannie Posted April 16, 2012 Share Posted April 16, 2012 kleine lijmklemmetjes van de action werkt ook super( 6 voor 52cent) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 16, 2012 Share Posted April 16, 2012 leuk bedacht, lijkt me heel degelijk Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seedinglove Posted April 16, 2012 Share Posted April 16, 2012 zie hier de tunnel die ik vandaag met deze clips gemaakt heb zelfbouw-tunnel-door-tips-van-moestuinforum-zelf-t4983.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts