Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Vruchtgewassen

Tomaten :

1. Blush Tiger: langwerpig in olijfformaat en in rijpe kleur: geel met rozerode strepen. De vruchtjes barsten niet snel en zijn heerlijk zoet met een mooie zuurbalans. uitzonderlijke zoete tropische smaak en is heel sappig. Stamtomaat

2. Indigo appel: heeft een heerlijke, zoete smaak. De tomaten verkleuren tijdens de rijping van groen naar paars en worden uiteindelijk bijna zwart.. Stamtomaat

3. Tomaat Harzfeuer in Duitsland de meest geliefde tomaat vanwege opvallend zoetaromatische smaak. Dunschillig en goed ziektebestendig.

4. Jaune Flammée : oranje, kleine, ronde tomaat (dikke pel) / Heel productief / Heel vroeg ras / Rijke, unieke smaak

5. Limmony: type beefsteak, lichtgele huid en vruchtvlees, stevig, zeer sappig, zeer lekkere, geurige smaak met een vleugje citrus, 180 - 270 g. stamtomaat, vleestomaat

6. Missisouri Pink love appel: onregelmatig van vorm, middelgroot en hebben een erg lekkere smaak, volle tomatensmaak, met opvallend extra zoetje. Vlezig maar ook sappig. Vleestomaat, stamtomaat. Middelvroeg

7. Rose quartz: de tomaatjes zijn mooi, echt rozerood met een wat parelmoerachtige glans, ze zijn voor een cherrytomaat vrij groot en hebben een heerlijke smaak; zoet, extra fruitig en sappig. Cherry tomaat 2- 3 cm. Stamtomaat. Vroeg

8. Sprite: bijzonder en lekker doordat je erop kunt kauwen, bijna als tumtummetjes, zo fruitig en zoet en stevig. grote, brede struiktomaat. 1x 2,5 cm. Vroeg. 180x 75 cm

9. super sweet 100: Deze “kerstomaat” of “aperitieftomaat” is zeer productief en zorgt voor een overvloed aan kleine, sappige minitomaatjes.

De vruchten zijn gemiddeld 3cm groot, zeer zoet en smaakvol

10. Tomatito: wilde struiktomaat, bestomaat. Extra vroeg

11. Malakhitovaya shkatulka: Groen-Gele (tot oranje bij veel rechtstreekse zon), grote vleestomaat / Heel productief / Vroeg ras / Rijke, zoete smaak

12. Wapsipinicon Peach: is heerlijk! Heel zacht (bijna zijdezacht) van structuur, en sappig, en een volle tomatensmaak, met een wat frisheid en een zacht zoetje. Één van de lekkerste ronde tomaten van dit jaar. Stamtomaat, ronde tomaat. Middenvroeg

13. Tomaat Rainbow

14. Gele snacktomaat

15. Ruthje: superlekker, goede opbrengst

16. Pokusa: erg lekker kleine snacktomaten, komen in grote trossen

17. M'oms paste: erg lekkere tomaat

18. Coral queen: sappige lekkere vleestomaat

19 Miel de Mexique: erg zoete snacktomaat

20. helsing Blue Junction: lichtzoet, paarse snacktomaat

21 Himmelssturmer

22 Gargamel: prachtige ‘Anthocyanin Tomaat’ met groen-geel-rood-violet kleurige strepen. Peervormige zoete aromatische vruchten. Een nieuwe kruising van Good Mind Seeds USA.(zelf maar een paar zaadjes en nog niet geprobeerd)

23 Goldkrone: goudgeel kerstomaatje van 15 - 20 g, heerlijk zoete smaak, mooi gepresenteerd in een gelijkmatige tros aan een vroegrijpe plant.

24 Liguria: erg lekkere grote vleestomaat

25. Honey bee

26. Chio chio san: veel opbrengst, zachtzoete smaak

27. Orange Russian: sappige vleestomaat

28. Orange banana: erg lekker, goede opbrengst. Romatomaat

Paprika & pepers, overig

- Zoete peper Doux tres long des landes

- bio puntparika

- ananaskers

Pompoenen

(heb ik weinig van, maar je kunt 1-2 zaden of meer krijgen, afhankelijk van het soort)

- small sugar

- sweet dumpling

- acorn

- pompoen star 7022 F1 hybride

- pompoen white cloud F1

Komkommer

- Snackkomkommer van mijn Turkse buurman

- Marketmore

- Chinese slang

- Armeense komkommer

- Olijfkomkommer

- Very petit de Paris

- white wonder

Bladgewassen & kruiden

- Broccoli purple sprouting

- Palmkool

- Paksoi

- Bloemkool white snowball x

- Koolrabi blauwe spek en superschmelz

- Amsoi

- maggiplant

- veldsla

-parella red wintresla

- Kale red russian

Peulvruchten

- Aspergeerwt

- Kapucijnders hoog ezetha blauwschokkers

- Borlottibonen

- Bush bonen purple teepee

- Cantare naaldbonen

- Kentucky wonder

- Rinox bonen

- Rijspeulen vroege Hendriks

- stokslabonen Cosse violette

Bloemen

- Rode klaver

- Oost-Indische kers

- verbena bonariensis

- Kaasjeskruid( malva sylvestris mauritiana):

- Persicaria orientale of polypolygonum orientale

- pimpernel

- heb nog grote trompetstbloem die ik kan stekken

- Akebia sieraugurk

- heb nog plant van de duizendblad

Knolgewassen

- Goldana herfstknolletjes

- wortelpeterselie

- aardpeer

Verder heb ik nog een zak hydrokorrels, circa 4 liter

Wat wil ik graag:

- heb nog zure grond nodig: veengrond voor mijn blauwe bessen die ik nog moet inplanten

- lekkere soorten kool zoals spruitkool, chinese kool, boerenkool, naaldkool, Spigariello (ben gek op rode varianten, beter te onderscheiden bij het opkomen.

- lekkere knolgroenten:, pastinaak witte bietjes, forono biet, knolkervel, andere raapjes of knolletjes

- Egyptische ui, het lukt steeds niet

- knoflook om te poten is altijd welkom

- tayberry

- bladgroenten: Turkse spinazie, roomse kervel

- bijzondere kruiden: citroenverbena, honingverbena,

- mooie snijbloemen en of insectenlokkers: centranthus ruber, Eryngium, geel groen Afrikaantje, grote paarse kattenstaart

- bodembedekkkers die ook naast dat functie hebben: voor de vlinders of bijen, of eetbaar zijn

- ben gek op bijzondere en lekkere tomaten

- ben gek om lekkere soorten stokbonen of peultjes

- andere suggesties zijn welkom

aangepast door Gast

Ik heb nog wel een handje Egyptische uitjes voor je liggen die je zelf kunt planten. Zijn die zaden gekocht? Ik heb wel belangstelling voor Chinese slangen en armeense komkommer indien gekocht en niet zelf geoogst

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Hai Claudy,

Ooooooo neeeee, jouw lijst met tomaten! Ik ben ene tomatenzaden hoarder. Geweldig! Ik wil ze allemaal

Ik kan je wel wat tomatenzaden van mijn eigen collectie geven.

Ik heb heel lekker ruikende latherus zaden. Donkerpaarse van eigen oogst en evt gemixte zaden die ik heb gekocht.

Citroenverbena (en honing) wordt lastig, want die moet je tijdens de winter overhouden... Had je daar wel rekening mee gehouden? Het is niet heel makkelijk vind ik, maar allicht te proberen. Ik kan een takje in water meenemen voor je, maar het is mij dit jaar niet gelukt hem te stekken. (Ik vraag me af hoe het het jaar ervoor wél steeds lukte)

Pastinaakzaad heb ik van eigen oogst van dit jaar. Kan ik behoorlijk wat van meenemen voor je. Groot verschil met gekocht zaad waarvan de vierde poging pas lukte. Bijzonder kiemkrachtig, want alles wat is neergevallen, is al een mini pastinaakje!

En dan in ruil... pompompoommm.

Mag ik daarvoor de stokslaboon cosse violette, wortelpeterselie, paar armeense komkommer en een paar Chinese slangen zaad?

Tomatenzaden:

Blush tiger, indigo appel, jaune flambee, harzfeuer, Missouri pink love Apple, sprite, rosé quartz, Wapsipinicon Peach eeehm, én, én, én, hebben, hebben, hebben, hebben.... waarom word ik steeds wild bij tomaten en peperzaden? En waarom heb je ze allemaal zo belachelijk mooi omschreven?! (Had ik al gezegd dat ik een tomatenhoarder ben? Nee? Nou...!)

aangepast door Gast

Mag ik van jou:

NR 22 Gargamel om te proberen

en ik heb ook interesse in 3 van de pompoensoorten

- acorn

- pompoen star 7022 F1 hybride

- pompoen white cloud F1

Ik heb denk ik wel een tay berry voor je

en misschien wil je een saliva Hot lips?

aangepast door Gast
Geplaatst:

Hoi Claudy,

Voor de zekerheid reageer ik hier ook even op je berichtje. De Egyptische ui neem ik voor je mee. Zou ik de Rose quartz van jou kunnen krijgen?

Groetjes Pink Lady

Geplaatst:

hallo,

Appelvrouw: de Chinese slang heb ik gekocht, net als bloemkool en amsoi. Paksoi weet ik niet of er nog gekochte zaden zijn. Amsoi kan wat ouder zijn..maar altijd te proberen

Angela: geen probleem, van sommige pompoenen heb ik weinig, maar ik kan zeker wat zaad meenemen. Met de tayberry zou ik erg blij zijn

Pink lady: ik heb nu al via ruilingen Egyptische ui, dus dat hoeft niet meer. IK neem de rose quarts voor je mee

Mellie: ik neem overal wel wat van mee

Groetjes Claudia

Geplaatst:
hallo,

Angela: geen probleem, van sommige pompoenen heb ik weinig, maar ik kan zeker wat zaad meenemen. Met de tayberry zou ik erg blij zijn

Groetjes Claudia

Claudy ik zij een tayberry voor je te hebben nu heb ik hem vandaag opgehaald op de tuin en het blijkt een loganberry te zijn is dat ook goed?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...