Missmass Geplaatst: 6 september 2013 Geplaatst: 6 september 2013 Weet iemand de naam van deze pompoenen en of ze,eetbaar zijn? Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
zonnetje Geplaatst: 6 september 2013 Geplaatst: 6 september 2013 hij lijkt op mijn pompoen in de tuin en dat is een sweet dumpling maar ik heb dit jaar voor het eerst pompoenen in de tuin dus of deze het zelfde durf ik niet te zeggen Quote
Carmen Geplaatst: 6 september 2013 Geplaatst: 6 september 2013 Ik denk ook inderdaad dat die eerste de Sweet Dumpling is hoor. Hij lijkt er inderdaad heel hard op."Deze opvallende pompoen is niet alleen zeer decoratief, maar ook bijzonder smaakvol. De smaak van het oranje/gele vruchtvlees is heerlijk zoet en licht kastanjeachtig. De plant draagt gemiddeld 10 kleine vruchten. De crèmewitte kleur doet het prima met de contrasterende donkergroene strepen die langs de groeven lopen. Sweet Dumpling is op z’n best tot 4 maanden na de oogst. In het begin zelfs als een “mangetout” eetbaar, dus met buitenkant en al. Uitstekend geschikt om te vullen." Quote
appelvrouw Geplaatst: 7 september 2013 Geplaatst: 7 september 2013 Het kan zijn, maar ik mis wel de lobben, en vind hem wat al te groenig. Maar misschien is het nog een jonge vrucht?Die met het puntje is volgens mij van de familie van de table queen, google daar maar eens op. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Carmen Geplaatst: 7 september 2013 Geplaatst: 7 september 2013 Appelvrouw, dat moest ik inderdaad ook al denken van de lobben. Maar ik kan er geen bedenken dat er harder op lijkt. Quote
appelvrouw Geplaatst: 7 september 2013 Geplaatst: 7 september 2013 Ook wel handig om te weten bij het determineren is de grootte van de vrucht. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.