Geplaatst: 14 september 201311 j Rijpende tomaten in de zon op de vensterbank? Lijkt mij dan toch dat de tomaten uitdrogen? Niet helemaal natuurlijk, maar in ieder geval vocht verliezen. Verdere rijping bereik je toch ook zonder licht, maar juist vooral met warmte? Ik heb hier ook alle rode/oranje tomaten geoogst, boven op de kast tussen enkele appels gelegd te rijpen. Gaat goed tot zover, zonder 'uitdroging'. Dan bedoel ik meer dat je niet aan het velletje ziet dat ie niet echt vers meer is.
Geplaatst: 14 september 201311 j Ik ga morgen me tomatenplant uit de tuin spitten en in een pot op zolder zetten onder de raam. Dan kunnen de tomaten die eraan hangen sneller rijpen, anders worden ze echt niet meer rood. Groetjes jessica.
Geplaatst: 15 september 201311 j Rijpende tomaten in de zon op de vensterbank? Lijkt mij dan toch dat de tomaten uitdrogen? Niet helemaal natuurlijk, maar in ieder geval vocht verliezen. Verdere rijping bereik je toch ook zonder licht, maar juist vooral met warmte? Ik heb hier ook alle rode/oranje tomaten geoogst, boven op de kast tussen enkele appels gelegd te rijpen. Gaat goed tot zover, zonder 'uitdroging'. Dan bedoel ik meer dat je niet aan het velletje ziet dat ie niet echt vers meer is. Mijn tomaten worden niet droog, ze behouden hun vocht heel goed. Alle het velleke ziet er nog mooi vers uit Een zalige geur rozemarijn of munt of citroenmelisse
Geplaatst: 15 september 201311 j Ook mijn tomaten rijpen maar niet goed af. Buitenkant bijna rood, maar binnen zit nog een groene schijf. Met alle tomaten heb ik dat. Op deze zit zelfs een plek die aan phytophtora doet denken. Misschien moet ik ze toch maar wel van de plant afhalen en binnen leggen, het wordt zeker niet warm genoeg meer in de kas.
Geplaatst: 17 september 201311 j Sorry voor twee berichten na elkaar van mij, maar voor mijzelf ben ik er na het lezen van dit artikel uit, waarom ik zo reageer op bijvoorbeeld tomaten waar nog een groen plekje aan zit, rauwe aardappelen, aubergines. De lijst van groenten is hier vrij compleet, meestal ontbreken er een paar familieleden, ook bij wiki. Ik twijfel nu ook of rode pepers die nog groen zijn wel goed zijn, evenals rode/oranje/gele paprika's. Ze worden wel groen aangeboden en ze smaken goed, maar hoe zit het met de solanine hierin?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.