Itoero Geplaatst: 20 september 2013 Geplaatst: 20 september 2013 Hoe zie je of rode nierbonen rijp zijn? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
bildtker Geplaatst: 20 september 2013 Geplaatst: 20 september 2013 blad en plant verkleurd geeluit de grond trekken en ophangen op een droge plek,of plukken en de peulen laten drogen.na het drogen de bonen uit de peulen halen en verder laten drogen. de bonen zijn droog dat wanneer je een handvol laat vallen in de bak waarin de rest zit ze korte felle tikken laten horen Quote
Itoero Geplaatst: 24 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2013 Ik ben aan de oogst begonnen.Kan ik de bonen uit de peul halen (zonder ze eerst te laten drogen) en invriezen? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
RobO Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 nee, als ze ongedroogd of nog vochtig in de vriezer gaan dan vriezen ze stukje kunt ze wel uit de peul halen en dan laten drogen; wij doen ze op de weegschaal en wegen na een week of 3 nog eens; als het gewicht niet verder afneemt zijn ze droog genoeg Quote
jootje Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 Ik heb ook nog droogbonen hangen.....kan ik de peulen plukken....de boontjes eruit halen en los laten drogen? Quote
RobO Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 ja , als ze al een beetje afgerijpt zijn wel, zeg plant en boon al een beetje geelmaar beter is om de plant uit de grond te halen, omgekeerd op te hangen op een droge plek en later de peulen leeg te halen (nemen ze nog een beetje mee uit de planten tijdens het drogen) Quote
Itoero Geplaatst: 29 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2013 Ik droog ze in zo'n voedseldroger.Er waren er veel nog vochtig...en sommige bonen waren aan het kiemen. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.