Bubbels Geplaatst: 16 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2013 Ik denk dat Thea de envelop morgen in huis moet hebben. Heb alle zaden in kleine ziplockzakjes gedaan zodat ie niet "proppievol" zit. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
thea Geplaatst: 16 oktober 2013 Geplaatst: 16 oktober 2013 ik wacht. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
beertjerinke Geplaatst: 16 oktober 2013 Geplaatst: 16 oktober 2013 spannend succes met uitzoeken thea Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
thea Geplaatst: 18 oktober 2013 Geplaatst: 18 oktober 2013 vandaag ontvangen en verstuurd.leuke zaden Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Bubbels Geplaatst: 18 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 18 oktober 2013 Thanks! Ik was bang dat het er te weinig zouden zijn, maar je bent er gelukkig blij mee. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
divicento Geplaatst: 18 oktober 2013 Geplaatst: 18 oktober 2013 daar gaat toch om om een paar zaden eruit te halen en vaak meer erin terug stoppen Quote
thea Geplaatst: 18 oktober 2013 Geplaatst: 18 oktober 2013 Helemaal begrepen. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
RobO Geplaatst: 19 oktober 2013 Geplaatst: 19 oktober 2013 khebbum!leuk!(zal morgen ff uithalen/bijvullen want straks op familiebezoek) Quote
Bubbels Geplaatst: 21 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2013 Gaat goed zo! Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
weknow Geplaatst: 21 oktober 2013 Geplaatst: 21 oktober 2013 Weknow wist niet wanneer hij aan de beurt zou komen. Maar hij is nu heel blij! (Voelt als sinterklaasavond...vol verwachting enzo ) Bovendien was hij net zijn zaden aan het uitzoeken en inventariseren.....dus kan ook zelf weer wat voor groene, rode, blauwe, paarse of donkergrijze (kies maar welke je verantwoord vindt ) Piet spelen voor de volgende ontvangers van de envelop. Geheel buiten de orde van deze topic: Maar ik vind het een leuk grapje en wil het toch ergens eens kunnen vertellen:Zwarte Piet...die krijgt van mij een negerzoen. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Bubbels Geplaatst: 21 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2013 Zwarte Pieten obsessie in dit land. Hadden jullie graag de volgorde al hier gezien of is het "verrassingseffect" juist wel leuk? Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
thea Geplaatst: 21 oktober 2013 Geplaatst: 21 oktober 2013 Lijstje te zien hier op zadenenvelop4 Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
weknow Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 Zadenenvelop zojuist goed ontvangen van Robo!Is rijkelijk gevuld. Zal vanavond wat uitzoeken en bijvullen en dan morgen weer posten naar Divicento, als volgende op de lijst. Toch een vraagje. Er zit een zakje in met ca. 10 zaadjes van een braam, met toevoeging "blijft laag". Ik kan het niet goed lezen.....braam (Damo? Parno?) Ik kan het niet thuisbrengen en ook niet via zoeken op Google naar iets wat er op lijkt..... Kan iemand (degene die het in de envelop deed?) verder helpen? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Bubbels Geplaatst: 22 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2013 De volgorde is:theaRobOWeknowDivicentoBeertjeRinkeBubbels Lijst zit ook in de envelop. De braam komt niet van mij, daar kan ik je dus helaas niet meer helpen. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
thea Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 Dat is de dauwbraam van Schiermonnikoog.vers van sept.Zijn struikjes. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
weknow Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 Ha... Dank je wel voor de informatie Thea. Ik heb even gezocht o.a. op Wikipedia en op foto's ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Dauwbraam) en herken er met enige zekerheid (weliswaar op het oog) de soort in, die ik afgelopen maanden flink ingetoomd heb in een bos/tuin. Inderdaad die typische wat zuurdere kleine bramen die dof ogen en de omstandigheden kloppen ook: kalkrijk, niet heel ver van de duinen bij Cadzand en een lage groei. Maar...een braam he...die zich uitzaait en afleggers maakt en dus wat in toom gehouden moet worden. De herfstkleuren van deze soort zijn trouwens prachtig! Weer wat wijzer geworden Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Bubbels Geplaatst: 22 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2013 Hmmm, kalkrijk. Dan is mijn tuin de hel voor dit braampje. Veengrond. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
weknow Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 Ja, maar Bubbels, niet getreurd! ...jij kunt blauwe bessen en andere zuurminnende besjes goed telen....en dat gaat hier nauwelijks/niet. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Bubbels Geplaatst: 22 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2013 Feit. Ik heb geweldige "blueberries". Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
thea Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 Misschien in een pot met klei? Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Bubbels Geplaatst: 24 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2013 Waar is de envelop nu? Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
divicento Geplaatst: 24 oktober 2013 Geplaatst: 24 oktober 2013 volgen het lijstje zou die nu bij mij moeten zijn maar heb nog niks binnen gekregen Quote
weknow Geplaatst: 24 oktober 2013 Geplaatst: 24 oktober 2013 Ze is gisteren ochtend verstuurd naar Divicento. Keurig laten frankeren op het dichtstbijzijnde postkantoor (11 km. van hier). Envelop was bij ontvangst wat beschadigd. Heb ze vervangen door een kartonnen versie en de inhoud, vanwege "lekkende" zakjes, deels weer in aparte envelopjes gedaan. Was ook makkelijker om de dikte wat te verdelen, zodat ze in brievenbus blijft passen. Ze had er vandaag dus kunnen zijn. Blijkbaar nog niet...dus maar hopen dat TNT zijn werk doet en het morgen wel aankomt..... Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
weknow Geplaatst: 25 oktober 2013 Geplaatst: 25 oktober 2013 Heeft Divicento de envelop vandaag ontvangen? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.