MartinH Geplaatst: 25 januari 2014 Geplaatst: 25 januari 2014 Bij de Boerenbond heb ik preizaden gekocht. Nu wilde ik zomerprei hebben maar dat staat niet op de zakjes. Ik heb herfst en winterprei gekocht en ga er maar van uit dat de herfstprei eigenlijk zomerprei is, maar is dat ook zo???? Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
HuubvG Geplaatst: 25 januari 2014 Geplaatst: 25 januari 2014 Ik heb gezocht naar zomerprei omdat ik wist dat deze bestond, naast herfst- en winterprei. Om alvast te beginnen met zaaien. De zomerprei was bij A al uitverkocht (er waren meer mensen met hetzelfde idee zeker) en bij B hadden ze het nog: Zwitserse reuzen, zomerprei. Herfstprei is latere teelt en winterprei nog later. Dus het verschil bestaat ja. De verwarring is denkbaar omdat je alle soorten natuurlijk ook vroeger, later of gelijktijdig kunt zaaien. Je kunt zomerprei laten staan tot de herfst en dan nog eten (voordat het gaat snotteren) en winterpreitjes kun je in de zomer al snoepen... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.