lucifer Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 Vorig jaar in Juli nog doordragende aardbeiplanten gekocht en gezet.Ze groeiden de eerste tijd prima, tot de slakkenkorrels niet meer hielen en ze binnen een paar dagen bijna met de grond gelijk werden gemaakt.Het werd toen ook alweer wat kouder en de zin om die rot slakken te weren was er niet echt.. alles heeft toch nog flink gewoekerd in mijn tuintje en tot mijn grote verbazing staan alle aardbeiplanten er, en ze staan er niet eens zo gekke slecht bij.Kan ik ze gewoon hun gang laten gaan, of moet ik er nog iets bijzonders aan doen? Terugsnoeien of iets dergelijks? Ik heb ook nog 4 peterselie planten (1 was ook wel genoeg geweest, jeetje wat groeien die dingen goed!) en die staan er ook mooi bij te pronken.Moet ik deze ook nog snoeien voor dit seizoen? Verder is mijn prei niets geworden, en ik snap er niks van.Het was winterprei en ik zou ze volgens het pakje in februari kunnen oogsten.Nou, er zit maar 2cm eetbaar 'wit' aan en een flink wat blad, maar hij is niet lang geworden. Wat is hiervan de oorzaak? Quote
roosmarij Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 heb je de prei na het uitplanten nog aangeaard? Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
lucifer Geplaatst: 27 februari 2014 Auteur Geplaatst: 27 februari 2014 Nope.. was de eerste keer, de jongen in het tuincentrum vertelde dat prei een makkie was. Kon prima tegen vorst, en zou er geen omkijken naar hebben.Hij stond dan ook prima boven de grond, alleen onder de grond dus helaas weinig gedaan Quote
geedee Geplaatst: 28 februari 2014 Geplaatst: 28 februari 2014 Hoe ik prei doe: Als je de prei hebt gezaaid, dan wacht je tot ze "potlooddik" zijn en dan graaf je ze uit, knipt de worteltjes wat af (3 cm eraan laten) en kort ook de bovenkant in (totaal plant 20 cm laten) Dan graaf je een geultje van 15 cm diep en plant je ze daarin uit; 5 cm blijft dan zichtbaar. Alleen het deel dat onder de grond zit wordt wit Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.