Geplaatst: 28 mei 201114 j Eerste stek als die groot genoeg is afknippen en in potje steken. Borsalino, wanneer zet jij de uitlopers weer in de grond: deze zomer nog of volgend voorjaar pas? VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Geplaatst: 29 mei 201114 j Auteur Veuvecouderc, als het over het ras gaat Mrak dat in die ton steekt dan blijven ze in potjes of zet ik ze over in grotere potten.De bedoeling is dat ze in hangpotten komen te hangen onder wandelkap, die dicht kan aan het einde seizoen. Als het over andere rassen gaat, dan gaan er enkelen in potjes en wederom in grote potten om als vroege aardbeien te dienen in voorjaar in serre.De vollegrondsaardbeien gaan er als proef zowel in potjes stekken als in de volle grond op hun definitieve plaats en op een wachtbed om int voorjaar uit te planten.Moet nog zien wat ik hou van rassen en waar er grond vrij is, wel moeilijk door wisselteelt en kunnen ze wel netjes naast elkaar staan allen?
Geplaatst: 29 mei 201114 j Vollegronds stekken vindt ik in vooorjaar veel makkelijker, mooier, groter uitlopen versus die in pot die toch van winter/kou meer last hebben gehad.Ligt natuurlijk ongetwijveld aan waar je gedurende de winter je potstekken ""bewaard"" maar staan ze gedurende de winter op vergelijkbare plek.dan doen de vollegrond stekken het stuk beter. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 29 mei 201114 j De vollegrondsaardbeien gaan er als proef zowel in potjes stekken als in de volle grond op hun definitieve plaats en op een wachtbed om int voorjaar uit te planten. Bedankt voor je info. Ik heb zo'n twintig nieuwe plantjes en ik denk dat ik ga experimenteren! VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Geplaatst: 29 mei 201114 j Wat de uitlopers betreft van de aardbeien in de regenton. Gewoon laten groeien. Uitlopers van een Mrak bloeien veel eerder dan een aandere doordrager. Zodoende krijg je nog meer planten met bloemen(en aardbeien) dan dat er al in de ton staan. Als je zelf de planten wilt overhouden stek ze voor half augustus. Kijk of ze een goede gezonde wortelkont hebben. Maak de grond waar ze in komen echt goed vochtig. Steek dan de plant met zijn wortelkont erin. LET OP! niet het hart onder de grond stoppen.Zet alle planten bij elkaar in een kist en dek die af met melkwit planstic dat er geen luchtstroming meer is. Controleer dagelijks of alles nog goed vochtig is. Als het goed is afgesloten dat hoef je geen water te geven. Na 2 weken zijn de potten doorworteld. Eigenlijk moet ik dit niet vertellen maar ja. Ben te goed voor deze wereld
Geplaatst: 29 mei 201114 j Auteur Ga ik zekers doen Erwin.Mogen ze in volle zon dan staan afgedekt in kisten of beter een beetje schaduw op het heetste van de dag?En buiten of in de serre? Dat je te goed bent had ik bij onze eerste ontmoeting meteen gezien
Geplaatst: 30 mei 201114 j De planten die ik zelf stek staan in de glazen kas die wel wit is gemaakt. Dus ik zou zeggen niet in de volle zon maar netjes beschut.Wat mischien een goede plek is onder de tafel in je werkkas bv. Wel licht maar geen volle zon.Succes.
Geplaatst: 30 mei 201114 j Auteur Natuurlijk loop weer vooruit, eerst nog oogsten.Wat wel opvalt is dat de planten die in de bovenkant staan bossiger zijn dan die in de zijgaten steken. Ook benieuwd naar knik-uitlopers.
Geplaatst: 10 juni 201114 j Auteur En ze groeien maar, en de eerste kleine groene aardbeitjes komen eraan.Ook al vele uitlopers.
Geplaatst: 10 juni 201114 j Mooi!! Wat ga je met de uitlopers doen? afknippen? > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 10 juni 201114 j Auteur Dennislp, iets hoger lezen war Erwin schreef...............................de uitlopers krijgen bij het ras Mrak ook bloemen en vruchten.Ze blijven dus eraan hangen en later stekken zoals hij het beschreven heeft. Hopelijk zie ik morgen Erwin, kunnen we over de waterton ouwehoeren
Geplaatst: 10 juni 201114 j Aha, das handig dat die ook bloeien! Ik kreeg laatst een mail dat Erwin er niet was, had een klein vraagje gestuurd Maar Erwin zal wel weer blij met je zijn, als groot verbruiker van plantjes? 10 juni 201114 j aangepast door Gast > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 10 juni 201114 j Ja was een paar daagjes naar Landal met de famely. Moet ook gebeuren. Over 10 dagen nog even met een maat naar Hong Kong kunnen we er weer de rest van het jaar tegenaan. Ik ben morgen thuis om 10.00 staat de koffie voor je klaar borselino en anders maak ik het gewoon voor je. zie je morgen
Geplaatst: 10 juni 201114 j Auteur Okiedokie Erwin, moet eerst langs Herveld en zak dan naar Lisse af.Zal daar dan tegen 10 uur bij je zijn. Tot morgen.
Geplaatst: 10 juni 201114 j Auteur Ja net achter den hoek op 155 km enkel......................................kweet het ben gek
Geplaatst: 11 juni 201114 j Van dit soort mensen moet ik het hebben . anders is er voor mij ook niets aan. Moest wel vroeg mijn bed uit was vergeten dat ik iemand moest verhuizen. Maar het was gezellig he, Borselino. Gezellig over van alles en nog wat gebabbeld wat te maken heeft met een groentetuin. Ook nog even wat dingen van de kwekerij laten zien. En wat is nu 155 kilometer ( X2) als je een bepaald soort wilt hebben. Het is een hobby en hobbies kosten nou eenmaal geld. Nou moet ik erbij zeggen dat Borselino wel van een buitencategorie is. Van deze man kunnen wij met zijn alle echt veel leren. Zoals hij bezig is met zijn tuin is echt SUPER.
Geplaatst: 11 juni 201114 j Auteur Zeer gezellig en die rondleiding was echt onthullend Maar zoals Erwin als verkoper is, je zou er wekelijks langsgaan om aardbeiplanten en advies. Nog bedankt voor het onthaal en de koffie. Heb vanavond nog wat werk te doen........................aardbeiplantjes planten.De Dauphine ging toch effe voor vanmiddag. Kreeg op de tuin nog 4 nieuwsgierigen die een kijkje kwamen nemen en tevens om groenten af te bedelen.
Geplaatst: 11 juni 201114 j Nou, ik ben ook nieuwsgierig naar je mysterieuze project > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 25 juni 201114 j Spannend. Ben wel nieuwsgierig wat je van de smaak vindt... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 25 juni 201114 j Auteur Ik ook, je kent me he, zijn ze niet te vreten, zeep aan hunne buik en...........................
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.