Sandrina Geplaatst: 28 april 2014 Geplaatst: 28 april 2014 Dat bedoel ik niet: ik heb het over planten die goede buren met elkaar zijn zoals wortels en uien. maar ik heb het antwoord al gevonden in de kweekmagazine van Welkoop. Er kan naast prei heel veel staan, maar beter geen bonen en erwten. Quote
Riverdale27 Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Prei is als uien, en dus kan je perfect wortelen ernaast zetten. De wortelvlieg verdrijft de uivlieg en vice versa. Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Ooooh, je moet die dus knippen... Oei, dat heb ik niet gedaan Bij mij staan er enkele triestigaards tussen en ook enkele die het goed doen. Ik zal ze alsnog even snoeien, of is dit inmiddels te laat? Quote
geertlaurent Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Als.ze oogstrijp zijn is het te laat ja. Maar nu lijkt mij een goed moment om ze wat te kortwieken. Quote
loes Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 over het wel/niet inkorten van prei was een leuk topic planten-van-prei-wel-niet-inkorten-van-loof-en-wortels-t5212.html Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Als.ze oogstrijp zijn is het te laat ja. Maar nu lijkt mij een goed moment om ze wat te kortwieken.Ze zijn nog potlooddikte...Effe tussen haakjes: moet je zomerprei ook afdekken tegen vorst? ( dat ik dat weet voor komend weekend ) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.