Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zeis


aardbeijim

Aanbevolen berichten

Wij hebben hier ook een zeis en eerlijk gezegd zo moeilijk is het niet. Je moet een natuurlijke (!) beweging maken en je ziet vanzelf wanneer het goed gaat of niet. Even oefenen en je hebt het onder de knie. En wie dan nog verder terug wil naar de natuur of het oerleven kan ook zijn gezeisde gewas hier op de ouderwetse manier komen dorsen want die machine hebben we hier ook nog staan! Wel je eigen paard mee brengen want in tegenstelling tot wat dit filmpje beweert is dit (in dit filmpje) natuurlijk niet zoals vroeger. Vroeguh lieten ze gewoon een paard rondjes lopen namelijk.

http://www.landbouwfilmpjes.nl/mediadetails.php?key=57f3053b0bfda970db72

 

@Jorieke ik mag hopen dat je voor die les niet hoeft te betalen?

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Heerlijk met de zeis maaien, bijna meditatie. Ik heb hier 3/4 hc waarvan een deel gemaaid wordt. De eerste jaren met een bosmaaier, maar de zeis is veel fijner, niet zo'n herrie en je hebt minder de neiging om alles in 1x te doen, maar elke keer een stukje.

 

Ben je al met de bijen begonnen Jorieke?

 

Ik heb het een paar jaar gedaan en ben toen gestopt. Het kost je een halve dag per 10 dagen of per week in een deel van het jaar. Op vakantie gaan gaat dan dus niet. Ik had een idyllisch plaatje in mijn hoofd. Kasten tussen de bloemetjes en bijen die zich zelf kunnen redden, enkel wintervoeren als je honing afneemt. Pff niet dus. Ze waren bij mij ook agressief dan had ik een rijtje angels in de kap staan. Ze kropen onder neopreen manchetten die strak zaten, enz. Koningin vervangen, mocht niet baten. Heb uiteindelijk een nacht op de trauma afdeling van het ziekenhuis gezeten waar ik per ambulance 's nachts heen moest, na 2 steken. Weet waar je aan begint, en start eerst met de cursus voor je met iets begint.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...