Ga naar inhoud

Mieren in appelboom waar ook al kleine appeltjes zitten.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hier in Groningen droog en zonnig dus ik ga lekker zo in met tuintje werken kijken wat ik nog moet verplanten. Hoor net van me man dat er in me appelboom weer mieren zit wat kan ik hier aan doen op zo'n biologische manier. wie kan me daar tips over geven.

Geplaatst:

Misschien wat luizen in de appelboom? Mieren houden luizen als een soort melk-vee.

Mieren zijn op zich geen probleem. Luizen meestal ook niet nodig om te bestrijden, tenzij het verschrikkelijk is. Bij mij wat luizen in veel fruitstruiken en bomen dit jaar. Hou het in de gaten, maar ga niet actief bestrijden. Laat het over aan de natuur (kevertjes, meesjes e.d.)

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Lijkt me goed om jezelf af te vragen waaróm je die mieren denkt te willen bestrijden ? Wat is er mis met de mieren dan ?

Oké. Er zullen ook luizen zijn. Maar daar hoef je niet gelijk van in de stress te raken. Wat weknow zegt: wordt het écht te gek, en ondervindt je boom er echt schade aan, dan kun je ingrijpen ( zie luizen-topics ) en dan gaan de mieren ook weer weg.

Geplaatst:

Toch wat luis aangetroffen. Ik kijk het aan mocht het erger worden of echt een plaag dan ga ik kijken wat ik kan doen aan de luis via de zoekfunctie. Mocht ik er dan niet uitkomen dan zal ik me opnieuw melden.

Geplaatst:

Een omgekeerde bloempot gevuld met stro in de boom hangen om oorworm te lokken,die gaat 's nachts op zoek naar kleine insecten in de boom oa. bladluis waar hij van leeft.

Enkel idioten herzien nooit hun mening

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...