jurdup Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 (aangepast) beste moestuiniersHeb een vraagje, ben een beginnende moestuinierder.Voor de eerste keer dit jaar boontjes geplaatst.Plantjes schoten goed uit de grond, niet overal waar ik gezaaid heb maar toch redelijk tevreden over het aantal.Nu echter beginnen de blaadjes te verdwijnen van mijn plantjes. Ze worden echt helemaal opgegeten, geen idee hoe dit komt ??? Boontjes staan zelfs onder plastiek, weliswaar met gaatjes in lucht te geven aan de planten. Kan iemand me helpen? vrees dat van mijn 8 plantjes weldra niets meer zal overschieten bedankt voor de hulp grts 30 mei 2014 aangepast door Gast Quote
thea Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 Denk toch aan slakken. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
jurdup Geplaatst: 30 mei 2014 Auteur Geplaatst: 30 mei 2014 heb nog niets gezien van slakken, er stond wel sla bij Had al slakorrels gegooid ook? of bestaan er betere dingen? kzal proberen foto toe te voegen Quote
Bit Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 Slakken. Je ziet de sporen / slijmdelen op de potgrond iets rechts-onder Quote
jurdup Geplaatst: 30 mei 2014 Auteur Geplaatst: 30 mei 2014 dank jehoe kan ik dit tegengaan? er liggen al korrels maar die helpen blijkbaar niet... zijn de plantjes dan verloren die opgegeten zijn? Quote
Claudia69 Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 Eens goed rond je potten kijken, alle slakken verwijderen en korrels rond de potten strooien. Dat houdt ze alweer even weg. Maar best regelmatig blijven controleren. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.