jootje Geplaatst: 31 mei 2014 Geplaatst: 31 mei 2014 Ik heb boerenkool, spruiten en palmkool voor gezaaid. Ze moeten nu hun kweekbakjes uit, maar ik heb (nog) geen plaats in de tuin! De bedoeling is dat ze op de plek van de vroege piepers komen, maar die mogen er pas eind juni - begin juli uit. Wat kan ik nu het beste doen? Per soort zolang in een flinke pot zetten? En kunnen ze dan straks overgeplant worden in de tuin? Quote
Jane Doe Geplaatst: 31 mei 2014 Geplaatst: 31 mei 2014 Zo doen wij het ook en bij ons gaat dat, proberen het kluitje met de wortels zo min mogelijk te beschadigen. Wat je ook kunt doe is de bodem uit de pot knippen en dan kan de kool in de pot blijven, kunnen de wortels op hun vaste plek de grond in groeien. Met een grote pot heb je wel even tijd, tot de plek in de moestuin vrij is. Quote
RobO Geplaatst: 4 juni 2014 Geplaatst: 4 juni 2014 ennuh...zet er wat nicandra bij voor tegen de witte vlieg Quote
aalterse-willy Geplaatst: 4 juni 2014 Geplaatst: 4 juni 2014 Dat soort probleem heb ik nu ook.Kolen gezaaid in een stekbak, nu al eens verplant naar een P7 potje en volgende week naar een P9, daarna als het echt nodig is naar een nog grotere pot.Voordeel van deze manier is dat de planten een heel groot wortelgestel krijgen en er relatief weinig schade aan komt bij het verpotten. Ik verpot ze van als de eerste kleine worteltjes onder uit de potjes komen.Wachten tot de patatten weg zijn, zeker nog drie à vier weken. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
geertlaurent Geplaatst: 5 augustus 2014 Geplaatst: 5 augustus 2014 Ik heb ze vorige week van het kweekbed naar de definieve plaats verplant, patatten-uien-wortels konden er nu pas uit. Hopelijk krijgen ze nu geen al te erge groeistop. Bij mij waren het wel rode en witte kolen geen spruiten of boerenkool. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.