Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wie wil er Kruiden(stekjes/zaden) Ruilen?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben vrij nieuw hier op het forum, wel al heel veel op gelezen en veel nuttige informatie van de site gehaald, Wat een enthousiaste kwekers zitten hier op dit forum! Omdat ik ook een enthousiaste kweker ben probeer ik natuurlijk steeds mijn collectie kruidenplantjes uit te breiden. Ik heb nu staan in potten en in volle grond gedeelte gekocht bij tuincentrum, gedeelte zelf opgekweekt:

 

Rozemarijn (begint een aardig struikje te worden in grote pot met 2 andere mediteraanse kruiden)

Thijm(keukenthijm struikje/boompje in pot)

Salie official(in grote pot met Thijm en oregano

Oregano(in mediteraanse pot)

Basilicum genovese (In de tuin en in potjes)

Basilicum citroen(in tuin en in pot)

Basilicum kaneel(in zaaitrays)

Basilicum dark opal(in zaaitrays)

Citroen melisse(in de tuin)

Gewone bieslook(in de tuin en in pot)

Knoflook bieslook(chinese bieslook)(in de tuin en in pot)

Dille(in de tuin, is (bijna)verpietert:(

Platte peterselie(in de tuin en in pot)

Krul peterselie(in de tuin)

Marrokaanse munt (Pepermunt crispa)(in de tuin en in pot)

Andere soort munt (nog even het muntsoorten topic doorspitten)(aanwaaimunt in de tuin)

Aardbeien munt (in pot)

Laurierboompje (in pot)

Snackpaprika plantje(kleine oranje puntpaprika)(in pot)

 

Ook heb ik nog verschillende aardbeien plantjes, een heeeeel grote pruimenboom(Gele mirabellen) en een frambozen struikje(welke het dit jaar niet tot dramatisch doet)

 

 

Graag wil ik mijn kruiden nog uitbreiden met verschillende andere kruiden die gebruikers/mede kwekers misschien ook thuis hebben staan en willen stekken-ruilen. Graag zou ik nog verschillende soorten munt erbij willen hebben(aardbeien, chocolade, ananas, appel) en verschillende soorten thijm en salie(Citroen, Sinasappel). Ook zou ik graag Koreander willen toevoegen aan mijn kruiden lijstje.

 

De volgende zaden heb ik nog liggen om te ruilen:

 

Basilicum Dark Opal

Basilicum Kaneel

Bieslook (gewone)

Peterselie krul

Peterselie plat

Salie (stekjes en zaad)

 

 

Ik hoor graag van jullie wie intresse heeft in mijn kruiden, en wie er eventueel iets wil ruilen/opsturen naar elkaar. Verzendkosten zijn dan natuurlijk voor mijn rekening!

 

Ik zal een dezer dagen een foto posten van mijn kruidenpotten/kruidentuintje.

 

Groetjes,

 

Vssnownage

aangepast door Gast

Toppunt van discriminatie: Alle plantjes water geven behalve de afrikaantjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Vssnownage, ik zie iets staan in je lijst dat niet juist kan zijn n.l. de crispa bijn de Marokaanse munt zou dan : Mentha spicata 'Nana' moeten zijn en anders heb je dus een gewoon een aarmunt dat is de crispa.

 

En wat munt stekken zou ik je wel aan kunnen helpen. o.a De spicata en de aardbeimunt en de bonte gembermunt.

 

Stuur maar een pb met info.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Vssnownage, ik zie iets staan in je lijst dat niet juist kan zijn n.l. de crispa bijn de Marokaanse munt zou dan : Mentha spicata 'Nana' moeten zijn en anders heb je dus een gewoon een aarmunt dat is de crispa.

 

En wat munt stekken zou ik je wel aan kunnen helpen. o.a De spicata en de aardbeimunt en de bonte gembermunt.

 

Stuur maar een pb met info.

Hoi!

Bedankt voor de aanpassing. Heb even rondgespeurd op het munt forum en zal zo even een foto uploaden. Ik heb sinds gisteren ook aardbeien munt(plantje gekocht bij groenrijk. Wat ruikt dat heerlijk!! Ik heb dus nog wel intresse in gember en de spicata. Ik laat van me horen! Hier onder een foto van mijn dus neppe crispa;

140316119525313771403161309.jpg

Toppunt van discriminatie: Alle plantjes water geven behalve de afrikaantjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

hoi ook ik ben vrij nieuw op dit forum,

 

Ik heb een plant staan die inheb opgegroeid uit zaad ik was er zeker van dat deze zaden allemaal basilicum zaden zijn de meeste zijn dan ook de meest voorkomende soort geworden maar een is paarsig, paarse bloemen en een kronkelige stam. nu zie ik in jou lijst : Basilicum dark opal(in zaaitrays) staan heb je daar misschien een foto van?

 

alvast bedankt

groet Addi1975

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...