Itoero Geplaatst: 29 juni 2014 Geplaatst: 29 juni 2014 Elke ochtend zijn m'n tomaten nat van de dauw, in de serre.Kan ik dat verminderen door deur en dakraam open te laten 's nachts?Als 's ochtends alles toe is, warmt de serre veel sneller op, waardoor de dauw wel sneller verdampt... Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Estemy Geplaatst: 29 juni 2014 Geplaatst: 29 juni 2014 Mijn dakraam is bijna altijd s'nachts open (sinds juni). Ook snoei ik mijn planten best regelmatig om meer lucht te creƫren tussen de planten. Meer lucht betekent minder schimmels en andere problemen. Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
Itoero Geplaatst: 29 juni 2014 Auteur Geplaatst: 29 juni 2014 Dat moest ik horen, danku Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
aalterse-willy Geplaatst: 29 juni 2014 Geplaatst: 29 juni 2014 Bij mij staat de noordelijke deur altijd half open, nooit druppels te zien op de tomaten. die moeten droog staan of ze krijgen te gemakkelijk de plaag. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Itoero Geplaatst: 29 juni 2014 Auteur Geplaatst: 29 juni 2014 Zijn ze 's ochtends niet nat van de dauw? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
sluipwesp Geplaatst: 29 juni 2014 Geplaatst: 29 juni 2014 Nooit de dakramen (helemaal) sluiten want dat is vragen om moeilijkheden ivm schimmels. Je zal ook minder tomaten plukken als je te weinig lucht.Zelden zijn mijn tomaten nat van de dauw, dat komt dan doordat er een heldere nacht aan vooraf ging en ik de planten water had gegeven. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.