Stan Geplaatst: 3 juli 2014 Geplaatst: 3 juli 2014 Hoi, je foto staat er niet en dus is het lastig te zien wat het probleem is. Maar ik ga er even vanuit dat het een voedingsprobleem is als een te kort aan magnesium(komt bij paprika's en pepers het meeste voor/die hebben daar eerder last van dan andere planten). Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
paprika Geplaatst: 3 juli 2014 Auteur Geplaatst: 3 juli 2014 Dat maakt het beoorelen inderdaad bijzonder lastig ik moest hem ook in het bericht plaatsen. Hierbij poging 2. Quote
Stan Geplaatst: 3 juli 2014 Geplaatst: 3 juli 2014 Dit is zeer waarschijnlijk een Fosforgebrek(dat geeft een blauwige/paarse verkleuring van het blad) dat kan dan of ontbreken maar, ook door andere redenen niet worden opgenomen(plant te nat oid). Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Wokfish Geplaatst: 31 mei 2015 Geplaatst: 31 mei 2015 Ik merk ook wat verkleuring op de bladeren van mijn paprikaplanten.. zelfde kleur, dus ook fosforgebrek neem ik aan. Volstaat blauwe korrel of gedroogde koemest? Dan geef ik ineens over heel de plaats waar de paprika's en tomaten staan wat voeding bij Quote
dries_86 Geplaatst: 31 mei 2015 Geplaatst: 31 mei 2015 voor snel resultaat kun je voor blauwe korrel gaan. Wil je biologisch tewerk gaan en heb je iets meer geduld gebruik koemest of beter nog: beendermeel voor fosfor en eventueel vinasse als kaliumgift voor een goede kwaliteit van de vruchten.. Ook handig is vloeibare meststof voor tomaten, deze bevat de juiste verhouding NPK en is ook toe te passen bij andere vruchtgroenten zoals paprika's, komkommers, ... . Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.