Geplaatst: 27 april 201114 j denk jij dat de blauwe een voedermais is ?Ik ben even vergeten waar gekocht maar het verhaal erachter was leuk het was een oorspronkelijke mais soort die al in gebruik was bij de indianenin amerika, zoiets en vrij zeker van dat hij eetbaar was maarja voedermauis zal dat ook zijn lekker is weer wat anders.Wat betekend dentmais ?Ik zal eens zoeken of ik de info. nog heb (weet jij nog wie die witte zakjes verkoopt beetje alluminiumachtig met gewoon zwarte opdruk en foto) Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 27 april 201114 j Voedermaïs noemen wij zo, het is eigenlijk dentmaïs. Maïs met veel zetmeel, geschikt om meel van te maken. Die korrels drogen mooi en dik op, de korrels van suikermaïs drogen helemaal verschrompelt op. Blauwe maïs is over het algemeen zetmeelrijke maïs, waar je dus mooie meel van maakt, en dan bijv. tortilla's, brood (met toevoeging van tarwemeel, omdat er geen gluten in maïsmeel zitten), en nog een hele reeks aan recepten. Stuur je oogst eind van het jaar maar naar me op, dan maal ik er meel van voor je Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 27 april 201114 j Dat zou tof zijn, maar dan moeten ze wel kiemen ik zal zo nog eens ongeduldig een blik erop werpen.Volgens mij hadden we al een x besproken maar waarom worden sommige zaden ook weer gekleurd met een of andere stof zoals deze mais met iets van rode verf, ik had bij pompoen ook al bij 1 soort die kleur (die kiemde trouwens normaal)en ja dan is de blauwe inderdaad een dentmais want was heel anders dik en rond van zaad. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 27 april 201114 j Is dat verfje niet om te voorkomen dat ze in de zak al kiemen? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 27 april 201114 j Ik heb geen idee, ik ben het nog niet vaak tegen gekomen slecht 2 x een pompoen en deze mais.ik dacht een soort houdsbaarheid middel zal het wel wezen, maar waarom dan juist die enkele soorten en dat ze niks op verpakking erover schrijven. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 16 september 201213 j Mijn suikermaïs stond vlakbij de blauwe dentmaïs die ik ook heb gezaaid. En er zijn wat blauwe genen over gewaaid: Qua smaak kon ik geen verschil proeven. Ze waren gewoon lekker Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.