Jump to content

Oost Indische Kers groeit op plek van Ananaskers, Geeft dat?

Goliath

Recommended Posts

Ik heb dit jaar voor het eerst ananaskers gezaaid (Physalis edulis). Eerst binnenshuis opgekweekt (vanaf januari) , en na ijsheiligen direct in de tuin gezet. Helaas zit er nog geen vruchtvorming o.i.d. in, en het plantje is slechts 60cm hoog.

Nu had ik vorig jaar op dezelfde plek Oost Indische Kers groeien, en deze is ook weer omhoog gekomen. Hierdoor groeien de ananaskers en de Oost Indische Kers op dezelfde plek. Houdt de Oost Indische Kers de groei van de ananaskers tegen, en kan ik deze dus beter verwijderen of maakt het in principe niet veel uit ?

Ik had eigenlijk gehoopt dat ik al wat vruchtvorming zou zien bij de ananaskers na al die tijd, en ik vraag me ook af of ik deze uberhaupt nog ga zien

Beide planten:

IMG152286511405161828.JPG

Oost Indische Kers:

IMG152379111405161879.JPG

Bovenkant Ananaskers:

IMG152543171405161909.JPG

Het is niet echt een veeleisende plant, ze groeit eender waar en schiet hier ook wel wild op uit op het veld achtergebleven bessen, maar ze doet het wel een stuk beter als je haar wat eigen ruimte en extra voeding geeft. Ik heb in dezelfde periode gezaaid, maar de planten staan al een stuk hoger en ze bloeien al een tijdje. Volgens mij heeft dit plantje te veel concurrentie aan de borderplanten onderaan. Misschien eens goed verwennen met wat mest en toch wat plaats vrijmaken aan de voet?