Goliath Posted July 12, 2014 Share Posted July 12, 2014 Ik heb dit jaar voor het eerst ananaskers gezaaid (Physalis edulis). Eerst binnenshuis opgekweekt (vanaf januari) , en na ijsheiligen direct in de tuin gezet. Helaas zit er nog geen vruchtvorming o.i.d. in, en het plantje is slechts 60cm hoog. Nu had ik vorig jaar op dezelfde plek Oost Indische Kers groeien, en deze is ook weer omhoog gekomen. Hierdoor groeien de ananaskers en de Oost Indische Kers op dezelfde plek. Houdt de Oost Indische Kers de groei van de ananaskers tegen, en kan ik deze dus beter verwijderen of maakt het in principe niet veel uit ? Ik had eigenlijk gehoopt dat ik al wat vruchtvorming zou zien bij de ananaskers na al die tijd, en ik vraag me ook af of ik deze uberhaupt nog ga zien Beide planten: Oost Indische Kers: Bovenkant Ananaskers: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marja vH Posted July 12, 2014 Share Posted July 12, 2014 Bij ons zitten ze vol vruchtjes Marja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted July 12, 2014 Share Posted July 12, 2014 Hangt van de Ananaskers soort af. Die soort die jij hebt staan heb ik ook, daar kwamen vorig jaar ook pas laat vruchtjes aan. Momenteel hangt er ook nog steeds niks aan. Lijkt me stug dat die paar wortels van de oost-indische kers de groei zouden vertragen. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Victorus Posted July 13, 2014 Share Posted July 13, 2014 Maak je maar geen zorgen. De annanaskers is een weining eisende plant. Vruchtjes komen pas aan het eind van de zomer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted July 13, 2014 Share Posted July 13, 2014 Het is niet echt een veeleisende plant, ze groeit eender waar en schiet hier ook wel wild op uit op het veld achtergebleven bessen, maar ze doet het wel een stuk beter als je haar wat eigen ruimte en extra voeding geeft. Ik heb in dezelfde periode gezaaid, maar de planten staan al een stuk hoger en ze bloeien al een tijdje. Volgens mij heeft dit plantje te veel concurrentie aan de borderplanten onderaan. Misschien eens goed verwennen met wat mest en toch wat plaats vrijmaken aan de voet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted July 17, 2014 Share Posted July 17, 2014 Het hangt ook af de OI-kers; sommige ranken en klimmen. Verder is mijn ervaring dat je OI-kers vrij grofkunt maaien en dat het daarna toch weer uitloopt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts