AlexDM Posted August 12, 2014 Share Posted August 12, 2014 Zijn deze pompoenen oogstklaar? Het is soms moeilijk correcte informatie te filteren uit verschillende teksten. Wat ik overal wat vond is dat de steel als kurk er moet uitzien? Keihard als je erop duwt, hol klinken als je erop klopt, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pietl Posted August 12, 2014 Share Posted August 12, 2014 Ik denk van wel eigenlijk, ze zien er goed afgerijpt uit... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 12, 2014 Share Posted August 12, 2014 De stelen zijn nog wat te groen voor als je ze echt zou willen bewaren. Wil je ze nu eten, dan kan dat. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
suus76 Posted August 12, 2014 Share Posted August 12, 2014 Even een vraag, de eerste en laatste foto, welke soort is dit? Mijn pompoenen zijn een beetje door elkaar gegaan, en ik heb twee van dezelfde als op jouw foto ( echt enorme joekels zijn het!) Eentje is helaas afgebroken en ligt in de "koude bak" na te rijpen in de zon, de ander zit nog vast. Ik heb de stille hoop dat het de Galeux D'eysine is 'vanwege de roze kleur en de gekke barsten die ontstaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlexDM Posted August 12, 2014 Author Share Posted August 12, 2014 Ok, ik denk dat we er wel 1 zullen afhalen dan voor nu te gebruiken en de andere nog te laten rijpen om ze langer te bewaren in de kelder. Dus als de stelen bruiner zien dan is het goed? Deze bewaren wel tot nieuwjaar of langer? Ik heb eens gekeken naar mijn pompoenzaad want ik had 3 soorten op een veld gezet waarvan 1 butternut. De andere soort is pompoen type gele reuzen cucurbita maxima van het merk horti tops en de andere soort: pompoen giant cucurbita maxima van het merk intratuin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misty Posted August 12, 2014 Share Posted August 12, 2014 de ene laatste foto die is rijp. de steel is verkurkt hoe je dat noem. dan kan je ze goed bewaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts