Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Gezocht: Daslook


Aanbevolen berichten

Teentjes maakt ze niet echt. Wel kleine bolletjes.

 

Het beste neem je zaden of steek je wat stengeltjes of scheuten af van iemand die ze in de tuin heeft staan. Maar nu is het daarvoor niet de goede tijd, want vanaf mei is daslook niet meer zichtbaar, sterft het blad af. Pas in het vroege voorjaar verschijnen de nieuwe blaadjes weer en gaat ze bloeien.

 

Op sommige plaatsen in Nederland komt daslook nog in het wild voor, maar ze is beschermd. Staat op de rode lijst van zeer bedreigde planten en plukken/uitsteken of zaad nemen is verboden (en wordt ook beboet!) Terecht.

Maar vele mensen hebben ze ook in de schaduw in hun tuin staan en daarvan mag je wel eten of vermeerderen voor in je tuin. Op klei doet ze het wel, maar vooral als ze het op humusrijke zandgrond naar hun zin hebben, zijn er in sommige tuinen hele velden te vinden.

 

Misschien je verzoek nog eens herhalen in februari?! Dan heb je meer kans op succes.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of de tenen/ bolletjes / tanden ( tja: wat zijn het eigenlijk ? ( tandvormige bolletjes dus eigenlijk )) hier kopen : http://www.pcnijssen.nl/

Heb je gelijk komend voorjaar al bloei, en dus zaad en dus een snelle vermeerdering.

Ergens anders kopen kan natuurlijk ook hoor en waarschijnlijk ook wel goedkoper; dit is geen goedkoop adres, maar wel een héle goede. Ook wat waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...