Pietl Geplaatst: 22 november 2014 Geplaatst: 22 november 2014 Hallo, Ik heb in de nazomer stekken gemaakt van een wilde kamperfoelie plant en deze zijn zo goed als allemaal gelukt.Nu lees ik op het internet erg tegenstrijdige zaken wat betreft de standplaats van deze plant. De ene bron zegtschaduw tot halfschaduw, de andere volle zon. Een meer genuanceerde bron zei: te behandelen zoals clematis, de voetmoet in de schaduw, de rest in de volle zin. Ik ben geneigd dit laatste te volgen. Heeft iemand ervaring m.b.t. deze kwestie? Quote
thea Geplaatst: 22 november 2014 Geplaatst: 22 november 2014 Ik heb ze op het westen en oosten staan.Kan allebei.De voeten/wortels gewoon bedekt met een andere plant.Die op het westen staan zwarte bessen struiken voor,en op het oosten phommes. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Pietl Geplaatst: 22 november 2014 Auteur Geplaatst: 22 november 2014 Bedankt voor je reactie. Geen kieskeurige plant zo blijkt, des te makkelijker:)Ruiken ze ook goed bij jou? Quote
Bit Geplaatst: 22 november 2014 Geplaatst: 22 november 2014 Hier meerdere soorten kamperfoelie, vrijwel allen uit stek; stekken heel gemakkelijk. Zijn totaal geen kieskeurige planten. willen graag wel veel licht om bloemenrijkdom te garanderen. Vol op een zuidmuur, zou ik niet snel doen, gewoon omdat het van oorsprong een bosbewoner is. Maar ook zon op de voet heb ik nog nooit bemerkt dat dat slecht zou zijn. Vocht is wel belangrijk. Nooit echt doorgaand nat echter.Snoei verdragen ze goed.En als je maar de goede soort neemt, ja , dan geuren ze super. Quote
thea Geplaatst: 23 november 2014 Geplaatst: 23 november 2014 Het is de plant voor nachtvlinders. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Pietl Geplaatst: 23 november 2014 Auteur Geplaatst: 23 november 2014 Ik heb de wilde kamperfoelie, de lonicera periclymenum. Althans dat vermoed ikaangezien ik een tak heb afgesneden uit een kamperfoelie aan de rand van een bos.De plant komt niet tegen een muur maar heeft wel de hele dag zon. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.