Bjorn Claes Geplaatst: 12 december 2014 Geplaatst: 12 december 2014 Zoals je aan het aantal posts kan zien ben ik een absolute nieuwkomer. Ik ben al jaren bezig met op kleine schaal aardbeien te telen met goed succes. Maar de plaats in mijn serre is te beperkt om er echt genot van te hebben. Ik zou mijn ganse serre moeten vol zetten . Dus verhuis ik de aardbeien maar uit de serre. Al veel fora bezocht en veel doe-het-zelvers knutselen zo'n 'stelling' in elkaar met van die Bato bakken in. Vind het een super idee. Ook lekker plaatsbesparend en aangenamer om aan te werken. Enkel nog die bakken vinden. Na ook weer veel omzwervingen vastgesteld dat ze enkel via een distributeur en dan nog per pallet te verkrijgen zijn. Tsja. Toen kwam ik hier uit en zag dat er al een aantal van die groepsaankopen georganiseerd zijn de afgelopen jaren. Zal vermoedelijk wel de enige manier zijn om er op kleinere schaal aan te geraken. Ik heb er immers maar maximaal 36 nodig. Ik heb al 5 van die aankopen zien passeren dus noem ik deze maar #6. Ik wil zelf gerust de organisator zijn van zo'n nieuwe groepsaankoop. Maar ik moet natuurlijk wel zeker zijn dat ik de andere 270 bakken kwijt geraak. Dus als er nog mensen interesse hebben om dergelijke bakken aan te kopen, laat het hier gerust weten. Het lijkt misschien vroeg om hier nu al mee te beginnen, maar dan zijn we zeker rond tegen het nieuwe seizoen. Quote
Holland Geplaatst: 12 december 2014 Geplaatst: 12 december 2014 Kost dat dan ongeveer per bak? Quote Vriendelijke groeten, Holland
Bjorn Claes Geplaatst: 12 december 2014 Auteur Geplaatst: 12 december 2014 Ik heb de prijs opgevraagd bij de dichtstbijzijnde distributeur. Ik verwacht die prijs volgende week ergens. In het verleden lag dat blijkbaar rond 2,10 euro per bak. Maar hier kom ik op terug als ik de definitieve prijs heb. Quote
loes Geplaatst: 12 december 2014 Geplaatst: 12 december 2014 met verzenden/ophalen ben je waarschijnlijk goedkoper uit om bij een bedrijf te bestellen die per stuk verkoopt. Quote
Bjorn Claes Geplaatst: 14 december 2014 Auteur Geplaatst: 14 december 2014 Ja, maar dan moet je wel zo'n winkel vinden hé. Ik heb me al de pleuris gezocht, maar nog nergens gevonden nog tegengekomen. Quote
loes Geplaatst: 14 december 2014 Geplaatst: 14 december 2014 bijvoorbeeld: 123zaden.nl(ik neem dit als voorbeeld omdat 123zaden hier op het forum ook actief is, er zijn meer verkopers die per stuk aanbieden) een hele pallet bestellen als samenaankoop kan natuurlijk ook. maar afname en logistiek wordt het een lastig verhaal is bij de vorige pogingen gebleken. Quote
Waaslander Geplaatst: 15 december 2014 Geplaatst: 15 december 2014 een hele pallet bestellen als samenaankoop kan natuurlijk ook. maar afname en logistiek wordt het een lastig verhaal is bij de vorige pogingen gebleken. Een groepsaankoop is natuurlijk mooi ,maar vermoed dat dit nu moeilijker is dan vroeger . Het onderwerp nieuw-aardbei-project-t2035.html en gelijkaardige op zeker 1 ander forum heeft veel mensen deze bakken leren kennen . De meeste die er geïnteresseerd in waren hier en andere tuinforum hebben deze bakken al door eerdere groepsaankopen vermoed ik .Dus vooral nieuwe forumleden die geïnteresseerd zijn? Ik vermoed dat er professionele verkopers hebben gezien dat dit als het ware een gat in de markt was en deze nu ook per stuk aanbieden . Dat in het begin van de groepsaankopen niet het geval was volgens mij. Hier bij vraag en aanbod zie je ze ook af en toe passeren en op 2de hands sites ook per stuk . Zoals standaard-voor-bato-aardbeienbakken-t15330.html dit forumlid heeft de bakken ook apart staan op dit forum en dit zoekertje is ook terug te vinden op kapaza laatst geplaatst 10-12 bakken apart niet meer maar bij advertentie staat "Ook heb ik de bijpassende Bato Aardbeienbakken nog staan" Natuurlijk als je het niet probeert lukt het zeker niet. Quote
loes Geplaatst: 15 december 2014 Geplaatst: 15 december 2014 Dat is het ook, de groep is niet meer groot genoeg of zit teveel verspreid. Zijn er denk ik maar weinig die grote afstanden gaan afleggen om bakken te halen die je bij een webshop voor een paar euro kan laten bezorgen. Quote
Bjorn Claes Geplaatst: 15 december 2014 Auteur Geplaatst: 15 december 2014 Ik weet het hoor jongens. Maar ik kan het maar voorstellen hé. Als er niemand op reageert is het nog maar zo. Waar ik vooral een probleem heb met de webshops is dat ze daar voor overdreven prijzen worden aangeboden. Als ze 3,5 € vragen terwijl de inkoopprijs maar amper een dikke 2 € is en er dan ook nog 10 of 20 € verzendingskosten bovenop. Dat neigt naar afzetterij. Groeten, Quote
balkontuinder Geplaatst: 15 december 2014 Geplaatst: 15 december 2014 Tsja, bedrijven hebben wel een marge. Dus dan is het logisch dat er wat geld bovenop de inkoopprijs wordt gedaan. Zelf heb ik wel interesse in de batobakken, maar dat zal me dan alsnog hetzelfde aan verzendkosten kosten als ik ze bij jou besteld in vergelijking met als ik ze bij 123zaden bestel. Alleen kan ik het dan niet combineren met de zaden waar ik ook interesse in heb. Voor mij is het dus niet interessant om samen te kopen. Quote
Waaslander Geplaatst: 16 december 2014 Geplaatst: 16 december 2014 Ik weet het hoor jongens. Maar ik kan het maar voorstellen hé. Als er niemand op reageert is het nog maar zo. Waar ik vooral een probleem heb met de webshops is dat ze daar voor overdreven prijzen worden aangeboden. Als ze 3,5 € vragen terwijl de inkoopprijs maar amper een dikke 2 € is en er dan ook nog 10 of 20 € verzendingskosten bovenop. Dat neigt naar afzetterij. Groeten,in procenten vind ik het verschil ook wel erg groot .voor een 36 bakken toch een 50 euro meer dan via groepsaankoop En een 36 bakken is ook wel een redelijk groot pak om te verzenden . Mijn vorig bericht was niet voor u te ontmoedigen maar eerder melding dat volgens mij moeilijker zal zijn dan vroeger. Quote
Bjorn Claes Geplaatst: 16 december 2014 Auteur Geplaatst: 16 december 2014 Ik bekijk je post ook niet negatief hoor. Alle hints zijn welkom. Jullie hebben ook een punt dat iedereen die geïnteresseerd was ondertussen zijn bakken al wel zal hebben. Maar ik kan maar proberen. Als er geen reactie komt zal ik wel verplicht zijn om ze ergens anders te gaan halen. Quote
Waaslander Geplaatst: 16 december 2014 Geplaatst: 16 december 2014 Je kan ook aan de hand van de tips ook proberen op meerdere paarden te gokken ?- hier infomeren of er voldoende kandidaten zijn en ondertussen nodige info verzamelen voor als er toch voldoende kandidaten zijn.- Af en toe 2de hands sites bekijken of er daar geen buitenkansje op te vinden is . Zoals bij deze groepsaankoop aardbeibakken-bato-groepsbestelling-2014-t12574-30.html- Waar ze te koop zijn per stuk en leveringstermijn Als je dan voor u zelf vast legt wanneer je deze zou willen kan je hopen op 1 van de 2 bovenste lukt dit niet voor de opgestelde datum kan je nog kiezen voor optie 3 Quote
Bjorn Claes Geplaatst: 17 december 2014 Auteur Geplaatst: 17 december 2014 Ben ik ook aan het doen hoor . Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.