Balto Geplaatst: 10 januari 2015 Share Geplaatst: 10 januari 2015 Wie weet waar ze nog in voorraad zijn? Of heeft een van jullie misschien nog wat biogold aardappelen over die ik kan overkopen? Bedankt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
peter_begeman Geplaatst: 10 januari 2015 Share Geplaatst: 10 januari 2015 Ik had ze eerder bij zaadhandel van der wal vandaan Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 10 januari 2015 Share Geplaatst: 10 januari 2015 Daar zijn ze voor dit seizoen 2015 niet beschikbaar.Tuinbuurmanvrind heeft ipdv de Bionica genomen (is geen vroege). Zelf heb ik de vroege Tiamo genomen (vorig jaar ook) maar die is dan weer niet biologisch. Beiden hebben wel hoge Phyto bestendigheid. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Balto Geplaatst: 10 januari 2015 Auteur Share Geplaatst: 10 januari 2015 Ik heb nog nooit rode aardappelen gegeten Is de tiamo vergelijkbaar met de standaard gele aardappelen, voor bij bloemkool, witlof etc.? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 10 januari 2015 Share Geplaatst: 10 januari 2015 Haha... alleen het schilletje is rood/rossig. De binnenkant is gewoon geel/wit.En is door aardappellievend medetuindster als een heel erg lekkere aardappel bestempeld. Zij vond die lekkerder als de Sarpo Mira (die ook erg lekker is en heel erg bestendig tegen Phyto). De Tiamo is tamelijk vastkokend maar goed voor bij je bloemkool enzo met wat lekkere jus. Maar het is niet een stamppotaardappel... vd Wal webformulieren: Pootaardappelen Raseigenschappen pdfhttps://www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/site/webformulieren Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
weknow Geplaatst: 10 januari 2015 Share Geplaatst: 10 januari 2015 De kleur zegt heel weinig over de smaak. Er zijn vele rode/bruine/zwarte/rose rassen aardappel. Smaak verschilt per ras. Voor mij dus ook moeilijk te bepalen welk ras de "standaard" gele/witte aardappel is die jij bij bloemkool e.d. eet. Typisch Nederlands om alle patatten/piepers als een soort te beschouwen. Kom je in België en zeker in Frankrijk, dan kies je voor rassen bij een groentenboer en in een supermarkt. Probeer er eens verschillende, zou ik zeggen. Op de markt bijvoorbeeld, kun je gerust vragen om 6 of 10 poters van 8 verschillende soorten. Met een eigen tuin heb je een veel grotere keuze en kun je je eigen favorieten voor allerlei doeleinden ontdekken. Er gaat een nieuwe wereld voor je open Er was verleden jaar ook een aardappelproef-topic op dit forum. Even opgezocht: https://www.moestuinforum.nl/aardappelen-soorten-proeven-vergelijk-t10780.html Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Balto Geplaatst: 10 januari 2015 Auteur Share Geplaatst: 10 januari 2015 Nu voel ik me weer even een echte beginner Ik ga er zéker wat uitproberen! De tip van de markt is ook erg handig. Veel soorten kopen via het internet wordt een beetje duur met al die kilo's Wij zijn echte aardappeleters, dus die wereld mag van mij wel open gaan Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.