Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Om onze terrasoverkapping te vergroten gaan wij de gevelwand van de aangrenzende kamer uitbreken. De kamer wordt dan 7m diep en 4,2m breed. Er zijn geen ramen, er is dus altijd schaduw. Temperaturen zullen 90% vd tijd 5 graden hoger liggen dan buiten. Tijdens de overige 10% vd tijd zal de gaskachel aan staan. Graag zou ik één (binnen)wand van 3 meter laten begroeien.

Mijn vraag: welke groenblijvende klimplant kan in dit klimaat leven? Het liefst vermijd ik de Hedera, aangezien die zich ook naar andere wanden verspreid (niet de bedoeling). Uiteraard krijgt de plant ondersteuning.

Geplaatst:

Dat is een lastige. Ik heb zelf wel (semi) wintergroene clematissen en kamperfoelie, maar die willen dan wel weer zon.

Wellicht kun je via deze zoekmachine wat vinden:

https://www.rhs.org.uk/plants/search-form

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Dankjewel voor de link.

Leuke kat trouwens, lijkt een beetje op een abessijn.

Geplaatst:

Lijkt hij wel een beetje op ja (we hadden er vroeger 1, niet al te snugger exemplaar).

Deze kater is een mix: moeder is Balinees (langharige siamees) en vader een britse korthaar. Hij is nu 9 maanden, dus hoe groot hij wordt is nog een verrassing.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Goedenavond,

de volgende soorten zijn hiervoor geschikt; Allamanda

Aristolochia

Beaumontia

Bougainvillea

Cissus

Epipremnum

Ficus

Hoya

Jasminum

Mandevilla

Monstera

Pandorea

Passiflora

Philodrendron

Plumbago

Pyrostegia

Solandra

Solanum

Stephanotis

Tecomaria

Thunbergia

Sorry als enkele namen verouderd zijn.

Zo zijn er ongetwijfeld meer soorten die voor een serre/kas geschikt zijn,dit is maar een kleine opsomming.

m.v.g.

Hans.

Geplaatst:

volgens mij staat de betreffende muur in de kamer die aan de serre grenst, dus niet in de serre zelf. ik lees altijd schaduw, en dan valt het grootste gedeelte van bovenstaande lijst al af,de meesten zijn juist gek op zon

Geplaatst:

Dan heb ik niet goed gelezen.

Heb net op de aangegeven site gekeken. Komen een aantal mooie planten in voor,driekwart is hedera,wat vraagstelster liever niet heeft.

m.v.g.

Hans.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Misschien een klimhortensia?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic