Geplaatst: 27 februari 201510 j Ik weet dat er zoiets bestaat als wisselteelt, maar geld dat ook voor bloemen? Zou ik mijn bloemen komend seizoen op dezelfde plek als het laatste seizoen kunnen zetten? Zou mij goed uitkomen namelijk!
Geplaatst: 27 februari 201510 j Goedeavond, wisselteelt komt wel bij groenten/bloembollenteelt voor, niet bij gewone bloemen. m.v.g.Hans.
Geplaatst: 27 februari 201510 j Als je border vol stond met Lupine, zou het wel handig kunnen zijn. Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Geplaatst: 27 februari 201510 j Als ze zichzelf terug uitzaaien zou ik er nu zeker niets anders gaan zetten. Anders wordt het serieus veel wieden. Maar zoals al aangegeven lupinis kunnen perfect in wisselteelt, jaar erop groente in de lupine border en omgekeerd
Geplaatst: 27 februari 201510 j Als je het hebt over 1 of 2 jarigen, geldt in principe hetzelfde als bij groenten. Elk jaar dezelfde bloemen op dezelfde plaats zal ook leiden tot uitputting van de bodem voor die planten en veel grotere kans op ziekten en aantastingen. Bekende voorbeelden zijn asters, dahlias, gladiolen en rozen (rozen na meerdere jaren > bepaalde aaltjes). Dus ook daar is afwisseling van verschillende soorten na elkaar of een gevarieerde beplanting zeker aan te bevelen. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 28 februari 201510 j ja, wij steken de buitenkant van vaste planten af en herplanten die elders;bollen en zaaigoed komt sowieso op een andere plek ik merk echt verschil als een plant weer "'verse" grond krijgt, sterker, meer bloei etc
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.