Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

dichtgevouwen? aardbeienblad


veggieman

Aanbevolen berichten

hier ook enkele blaadjes.. Denk eerder door te veel zon, of misschien warmte.

Gebeurd dacht ik soms ook bij basilicum plantjes??? heb ik 1x gehad tenminste.

 

Denk dat het misschien is omdat de onderkant van de bladeren dan meer kan luchten, en t dus minder warm krijgt en meer kan ademen, ofzo?? Zou een van de vele duizenden mogelijke redenen kunnen zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok goed om te horen! ik heb er al wat aardbeitjes van kunnen eten en hmmm tzou zonde zijn moesten ze verloren gaan want wil straks nog de uitlopers laten doorkomen om ze te vermeerderen,

 

eig, moest één van jullie of ikzelf er nog problemen mee ondervinden kunnen we alvast hier terrecht,

warmte kan goed zijn idd, in dat serreke kan het al heeel warm worden.. moest iemand er nog meer kennis van hebben=> shoot!

 

vind het eig echt niet zo mooi om aan te zien hoor

 

groetjes veggieman

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen id van de temp, ik kijk of ik ze eens kan meten maar ik denk dat het op het heetst van de dag ook wel die richting zal uitgaan..

vruchten zijn gewoon mooi tot nog toe, enigste wat mij is opgemerkt is dat er soms eens eentje bij zit die niet zo'n mooi figuur heeft, maar dat steek ik op het feit dat er maar weinig luchtverplaatsing in het serretje is?

 

ik heb ze water gegeven, zal ze eens een tikkeltje natter houden,

is het een plan om eens een pot gewoon in open lucht te zetten?

enigste waarvan ik dan een beetje bang ben is dat als het ééns goed regent de pot één moederboel is en vervolgens ook problemen zal opleveren?

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe groot is je serre?

Schaf je een digitale thermometer aan met min-max is echt een must hoor, ze kosten nog geen 10€.

De buitenthermometer steek je in de aarde, dan weet je ineens ook die temperatuur.

 

Dat een aardbei geen mooi figuur heeft, dus afwijkt van de standaard vorm is dat ze slecht bevrucht is geweest, in een serre moeten de bijtjes nog willen binnenvliegen, hommels doen het liever.

 

Volgend jaar je aardbeien zelf bevruchten, met een penseel wel te verstaan

Ik heb Sonata in de serre staan, begin van de bloesem niks zoemends opgemerkt, dagelijks nog geen 5 minuten met een penseeltje rondegaan voor 60 planten.

Heb nu mooie grote gave aardbeien.

Nu al een tijdje genoeg hommels die de serre bezoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi, door wind is het dus onmogelijk?

 

ja eum, ik heb zo 2 van die cheape serrekes 160 lang 1m breed en 80 hoog ofzo,

 

volgend jaar verhuizen we, dan eens een mooi stuk grond afbakenen voor de hond (daarvoor dienen de serretjes nu, helaas is hij er al in geraakt:D), tis te zot om die kosten en moeite te doen voor 1 jaar..

dus volgend jaar nemen we het allemaal wat serieuser aan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ookay, maar dan kan ik het gelijk volgend jaar, als ze in volle grond staan eerst eens kijken als het met de wind lukt, want ik wil er dan best veel hebben, de vriendin drinkt graag strawberry daiquiri

 

dank voor de antwoorden borsalino

Link naar reactie
Delen op andere sites

ookay, maar dan kan ik het gelijk volgend jaar, als ze in volle grond staan eerst eens kijken als het met de wind lukt, want ik wil er dan best veel hebben, de vriendin drinkt graag strawberry daiquiri

 

dank voor de antwoorden borsalino

 

 

In de vole grond zullen op tijd en stond bijen en hommels je bloesems bezoeken, aanplant van bij-aantrekkende bloemen vergroot natuurlijk die kans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het even zitten bekijken en doorgelezen en de planten zien er goed uit. Zoals een Ostara hoort te wezen. Ze zullen het iets aan de droge kant hebben maar wat wil je met het weer van de laatste tijd. Als ik op volktuinen kom om planten te brengen zie ik ze meestal niet zo goed erbij staan.

 

Succes met de opkweek verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ene soort doet het wel het andere soort gaat juist helemaal open. Het is puur soortafhankelijk. Gaat hij het doen terwijl hij het normaal niet doet ( Hogere taalkunde ) dan is er meestal sprake van meeldauw. Als dat zo is dan komen er later ook rode vlekken op de bladeren en sterft het blad op een gegeven moment af. Meestal heeft een 1x drager daan meer last van dan een doordrager.

Vaak aan het eind van de oogst. Dan is de plant of zijn zwakst. Als dit gebeurt na de oogst al het blad 3cm boven de grond verwijderen en in de biobak gooien. Plant groeit dan weer goed en gezond uit. Doe dit niet na 15 augustus want dan ben je weer de bloemaanleg voor het komende jaar aan het verstoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...