iemandmeteenvraag Posted May 16, 2015 Share Posted May 16, 2015 hallo, ik wil dit jaar gier maken van akkerpaardenstaart. ik wil deze kweken in een vergeten hoekje van de tuin.hoe kan ik er voor zorgen dat hij hem niet verspreid naar de rest van de tuin? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raquette Posted May 16, 2015 Share Posted May 16, 2015 Hoi! Gewassen die sterk kunnen woekeren, worden vaak geplant in een plastic pot of emmer zonder bodem. Zo houd je ze onder controle. Van akkerpaardenstaart weet ik trouwens niet specifiek of het werkt; bij mijn frambozen bv. werkt het heel goed. Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted May 16, 2015 Share Posted May 16, 2015 Ik zou zeggen, begin er niet aan, voor ge het weet zit het meters ver en diep.Vanuit een verwaarloosde tuin, tientallen meter van hier is de paardenstaart op enkele jaren tot in mijn tuin geraakt, nu vlak voor de nieuwste kas.Het kruipt wel door een strook waar vroeger een haag van paplaulier (Laurier 'Rotundifolia') stond en kaarspopulieren, uitgemergeld zand dus en die strook gebruik ik nu ook niet om te tuinieren dus word die niet bemest of zo.Zou er eens wat lavameel moeten op verwerken denk ik.Zie ook eens naar de voortplanting via sporen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 niet doen hoor idd!gewoon een stuk opzoeken en de groene delen plukken en vooral geen stukjes zwart alten vallen in je tuin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 Zeker niet doen nee. Tenzij wellicht in een ton mét dichte bodem, maar ja, dan verzuipt de plant wellicht, het is geen waterplant. Het is mijn meest favoriete plantenaftreksel, maar ik haal het er graag voor bij iemand anders. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 je bent hier heel welkom Bit.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts