Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat at mijn kool?


suustuin

Aanbevolen berichten

Vol trots plantte ik een paar weken geleden al weer mijn zelf gezaaide brocolli en later mijn zelf gezaaide bloemkool (tegen beter weten in). Na een paar dagen al zag de brocolli er namelijk niet al te florissant meer uit. Ik dacht meteen slakken! Maar de buurman denkt er anders over, volgens hem zijn het vogels van een of ander soort. Wat moet ik nu een netje of slakkekorrels strooien? Of wellicht is er nog een andere boosdoener? Ik heb verder geen sporen aangetroffen en geen rupsen gezien.

 

311mob4.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat het ook is, je kunt een tunneltje maken van vitrage bij ikea erg goedkoop en dan kan geen slak vogel of ander beest er meerbij.

ik heb ze nu zelf ook deze vitragegordijntunnels en werkt zeer goed, ben er zelf erg blij mee geen "''zorgen"" meer over de groente die erin staat

en regen of sproeiwater gaat er keurig doorheen, ik vindt het ideaal.

En gaat me ook nog veel geld aan slakkekorrels schelen, en ik vindt het fijn dat ik die ook niet meer nodig heb.

aangepast door Gast

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook zoiets. In het begin stonden de koolplanten in emmers zonder bodem, en zodra ze er boven uit begonnen te groeien, begon dit gedonder. Volgens ter advies geroepen mede-tuinierders zijn het de vogels geweest. De serie bladeren die daarna groeiden zijn weer gaaf. Kennelijk een periode van grote trek geweest bij de vogels, en inmiddels hebben ze genoeg ander spul te eten, en laten ze de koolplantjes weer met rust...

Maar dit zijn maar veronderstellingen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn koolplanten dit jaar in zelfgemaakte tunnels van vliesdoek en gebogen electriciteitsbuisjes. Het werkt perfect, de eerste tunnel met broccoli en bloemkool is bijna te klein want de planten groeien letterlijk als kool en zijn nog supergaaf. de tweede tunnel met witte en rode kool gaat iets minder, maar die zijn ook in de superdroge tijd verplant en hebben daar een tik van gehad. Deze plantjes had ik buiten gezaaid en kennelijk hadden de vlinders ze al gespot, want ondanks het vliesdoek zag ik deze week toch rupsen op de planten, niet veel dus nog gemakkelijk te verwijderen. hoe lang duurt het eigelijk voor de eitjes van de koolwitjes uitkomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk ook vogels, wij hebben er hier ook heel erg veel last van, veel grote bomen in de omgeving, zit vol bosduiven en dergelijke

als ik niet afdek eten ze alles kaal

en de koolmeesjes en mussen komen dan ook de jonge blaadjes van de erwtjes eten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie de kool ook at, ik had ook gehoopt dat ze op zouden houden als de plantjes groter zouden worden, maar helaas. Tunneltjes it is! We wilde ze eigenlijk vandaag maken, maar helaas geen electricteitsbuis. Morgen beter. De nieuwe koolplantjes staan nog maar eventjes in de kas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...