Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tomatillo wat moet ik ermee?


angela

Aanbevolen berichten

Ik had dus op de MTFD een groene en een paarse tomatillo gekregen.

Nog nooit gehad maar was lekker schijnbaar.

Nu waren ze dus rijp en heb ik er meerdere geplukt ik heb er een zo geprobeerd maar echt niet lekker echt zuur.

Toen heb ik van de rode chutney gemaakt maar vond het niet lekker dus heb ik door de wc gespoeld.

Maar nu heb ik dus nog de groene over iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tom Tom saus maken. Echt super lekker

 

 

'Tom Tom' chutney (tomaat & tomatillo)

 

0(1)

Makkelijk

 1 uur 45 minuten

Recept van: Effie

Dit is een hele lekkere zoete en pittige chutney! Het recept maakt een flinke portie, maar je kunt het recept altijd halveren.

Voeg toe aan favorieten

Ingrediënten

 

Porties: 25

900 gr fijngehakte groene tomaten

815 gr verse tomatillo's, vliesjes verwijderd, afgespoeld, en in stukjes gesneden

250 gr blanke rozijnen

240 gr versnipperde ui

500 gr bruine basterdsuiker

1/2 theelepel zout

415 ml appelciderazijn

1,5 theelepel inmaakkruiden

1,5 theelepel chilipoeder

2 eetlepels fijngehakte gekonfijte gember

1 eetlepel bruin mosterdzaad

5 weckpotten (inhoud ong. 1/2 liter)

 

Bereidingswijze

 

Voorbereiding:30 minuten | Bereiding:1 uur 15 minuten

1.

Doe de groene tomaten, tomatillo's, rozijnen, ui, bruine basterdsuiker, zout, appelciderazijn, inmaakkruiden, chilipoeder, gekonfijte gember, en het bruine mosterdzaad in een grote pan op middelhoog vuur. Breng aan de kook en roer tot de bruine basterdsuiker is opgelost. Zet het vuur lager, en laat de chutney indikken, 1 tot 2 uur. Roer af en toe om te zorgen dat de chutney niet aanbrandt.

2.

Steriliseer de potten en deksels in kokend water, tenminste 5 minuten. Giet de chutney in de hete, gesteriliseerde potten, maar laat 6 mm aan de bovenkant vrij. Roer met een mes of dunne spatel door de gevulde potten om luchtbellen te verwijderen. Veeg de randen van de potten met vochtig keukenpapier of een handdoek af om eventuele voedselresten te verwijderen. Sluit de potten luchtdicht af.

3.

Zet een rooster op de bodem van een grote soeppan en vul tot de helft met water. Breng aan de kook op hoog vuur, en laat de potten dan voorzichtig in het water zakken met behulp van een tang. Zet de potten op 5 cm afstand van elkaar. Giet nog wat meer kokend water in de pan, zodat de potten minstens 2,5 cm onder water komen te staan. Breng het water volledig aan de kook, dek de pan af, en laat 15 tot 20 minuten koken.

4.

Haal de potten uit de soeppan en zet ze op een theedoek of houten ondergrond; zet ze enkele centimeters van elkaar af totdat ze zijn afgekoeld. Als ze zijn afgekoeld druk dan met je vinger op de deksel van de pot. De deksel mag niet meeveren. Als de deksel niet omhoog of omlaag gaat, zijn de potten goed luchtdicht verpakt. Bewaar de potten op een koele, donkere plaats. Chutney die niet is ingemaakt kan worden gekoeld in de koelkast of worden ingevroren.

Verzorgd door: Allrecipes

  

En anders wet ik er wel raad mee het is een zoete saus die goed bij vlees smaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...