Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag voor de eerste keer geprobeerd om mijn overschotje aan komkommers te wecken volgens de methode van Yvette van Boven ( wat een heerlijk mens!)

Maarrrrr....... nu heb ik natuurlijk de weckring verkeerd om gedaan

Mijn vraagje.... kan ik het nu nog wel bewaren en hoe lang? Ik heb hem 25 minuten tegen de kook aan geweckt en heb niet het idee dat er vocht in is gekomen. Maar omdat ik een weckpot met beugel heb, kan ik niet checken of hij vacuüm is.....

2015090216551468081441210086.jpg

Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.

Geplaatst: (aangepast)

Hoezo?? Er zit geen onder- of bovenkant aan een weckring

EDIT: wel dus.

EDIT 2: nee, toch niet: bij de moderne ringen maakt het niet uit, staat op die site

En als je twijfelt: gewoon de beugel losmaken. Als hij goed vacuüm getrokken is, gaat 'ie niet open als je voorzichtig het deksel wat omhoog trekt.

aangepast door Gast

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ik heb inderdaad ook op weckenonline gekeken en zag dat wanneer het lipje omhoog stond de ring omgekeerd zou zitten.

@speeds, ik heb je advies opgevolgd en voorzichtig de beugel losgemaakt. Zo te voelen is hij wel vacuüm

Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.

Geplaatst:
Toevallig vanmiddag op "weckenonline" zitten lezen dat weckringen wel degelijk twee verschillende kanten hebben

Oeps

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ik wist het eigenlijk ook niet hoor al had ik wel de indruk dat de ring beter om het deksel lag op 1 van beide kanten. Stom toevallig was ik dit vanmiddag tegengekomen toen ik op zoek was naar nieuwe weckringen.

Er staat trouwens ook niet dat het wecken altijd mislukt als de ring verkeerd ligt, alleen is de kans dat het niet goed gaat groter.

Als het deksel goed vast zit is er denk ik niets aan de hand. Maar zoveel ervaring met wecken heb ik ook nog niet hoor,

Geplaatst:

Zoetzuur kan je sowieso goed bewaren, zonder te wecken. Als je maar gesteriliseerde potten hebt met luchtdicht deksel. Hoe lang je het kunt bewaren weet ik niet, kwam wel bij een recept van diana max een jaar tegen.

• 1 maand later ...
Geplaatst:
Toevallig vanmiddag op "weckenonline" zitten lezen dat weckringen wel degelijk twee verschillende kanten hebben

Oeps

Vandaag peren ingemaakt en toch nog eens goed naar de ringen gekeken: het maakt echt geen verschil!

In mijn boekje staat daar ook niets over.

Op de site van Wecken staat wel iets, maar dat gaat over oudere modellen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...