citroen Geplaatst: 26 november 2015 Share Geplaatst: 26 november 2015 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansi Geplaatst: 26 november 2015 Share Geplaatst: 26 november 2015 ....over werkverschaffing gesproken.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AshaiRey Geplaatst: 27 november 2015 Share Geplaatst: 27 november 2015 Dit was geen werkverschafing maar normale arbeid toendertijd. Werkverschaffing bestond toen uit het graven van sloten. Net zoiets als spitten maar dan wat dieper zeg maar. Quote Groetjes,Bram Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 28 november 2015 Share Geplaatst: 28 november 2015 ja, zoals de russen dat deden: Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
speets Geplaatst: 28 november 2015 Share Geplaatst: 28 november 2015 normale arbeid toendertijdToch vraag ik me dat af. Men heeft immers nog tot ver in de vorige eeuw met trekdieren geploegd. Dus ook mijn eerste associatie is werkverschaffing (en dat was niet alleen sloten graven), of iets vergelijkbaars. bron Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AshaiRey Geplaatst: 28 november 2015 Share Geplaatst: 28 november 2015 Meeste boeren (landarbeiders/knechten) waren te arm om vee te hebben. Het stukje land wat ze hadden was eigenlijk te klein voor hun eigen gezin en om dat ook nog voor koeien te gebruiken of zelfs een paard ! Kippen en konijnen gingen nog wel. Soms een geit of een varken maar dan was je al 'welgesteld'. Daarom werkten ze veelal ook op het land van de landheer. Een akker omspitten was redelijk normaal maar dat neem niet weg dat het waarschijnlijk ook wel als werkverschaffing voor kwam. Quote Groetjes,Bram Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.